Проблеми нашого спільного дому під назвою «Земля хвилює всіх» вирішували вихованці Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради під час пізнавального заходу «Екологічний квест». Діти середнього та старшого шкільного віку із задоволенням розв’язували головоломки, шукали відповіді на запитання, спілкувалися, дивились цікаві відеофільми. Організували квест з цікавими завданнями вчителі з хімії, біології, географії, фізики та історії.
У межах профорієнтаційної роботи учні 12-11 класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради завітали до Державного навчального закладу «Харківський регіональний центр професійної освіти поліграфічних медіатехнологій та машинобудування». Викладачами закладу була проведена лекція-бесіда щодо подальшого професійного вибору випускників, ознайомили з умовами вступу та навчання у закладі освіти, провели цікаву екскурсію по майстернях. Випускники побачили, як працюють деякі машини та мали змогу виконати нескладні операції на них. Цікавими були розповіді студентів закладу освіти щодо їх життя й навчання.
Дякуємо організаторам зустрічі та сподіваємось на подальшу співпрацю.
Протягом 19, 22 лютого в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради вшановували Герої Небесної сотні. Вихователі молодших вікових груп підготували та провели години пам’яті «Героям слава», «Хто вони – Герої Небесної сотні?». Учитель історії протягом тематичного уроку розповів про героїв Революції Гідності. Урок супроводжувався фільмом про факти, які відбувалися на вулиці Інститутській м. Києва у 2014 році. Старшим учням запропонували взяти участь у дебатах за темою: «Що означає бути патріотом?». Сучасна молодь має стійку позицію та особистий погляд на питання сьогодення.
У куточку слави, що оформлений у холі закладу освіти до вшанування учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні, були запалені свічки та проведена хвилина мовчання.
Пам’ятаймо своїх героїв!
22 лютого 2021 року до Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради завітали незвичайні гості – регіональні представники громадської організації «Громадський рух “Соціальна єдність”» та «Технології для людей». В рамках зустрічі нечуючі дітлахи дізналися про можливості онлайн-перекладача жестової мови, самостійно спробували поспілкуватися за допомогою онлайн-перекладача ЖМ та переконалися в тому, що можуть швидко і зручно обслуговуватися в багатьох установах м. Харкова. Отримали перелік закладів, у яких вже існує ця послуга, та завантажили собі зручний додаток ПЕРЕКЛАДАЧ ЖЕСТОВОЇ МОВИ. Сподіваємось, що цей додаток незабаром стане безкоштовним і спілкування стане ще доступнішим для нечуючих. Завдяки таким людям та сервісам світ стає доступнішим!
22 лютого в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради відбувся виховний захід до Міжнародного дня рідної мови. Учні середніх та старших класів згадали історію виникнення свята, події, пов’язані з цим днем.
Діти створили квітку, пелюстками якої стали епітети про нашу рідну українську мову. Читаючи поетичні твори українських митців, учні захоплювались майстерністю авторів, самі намагалися створити римовані рядки.
У вікторині «Майстри слова» перемогла команда «Мрійники», гравці якої згадали найбільше прізвищ українських письменників та поетів.
Пишаймося своєю рідною мовою, спілкуймося нею та вивчаймо її!
16 лютого 2021 року до Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради на науковий пікнік завітали представники науково-демонстраційного освітнього центру «ЛандауЦентр» з просвітницьким проєктом Мандрівна наука та освітнім україно-британським проєктом e-bug Ukraine.
Мета заходу – у незвичайний спосіб зацікавити дітей будь-якого віку фізикою, математикою й природничими науками. Серед представлених наукових цікавинок, які особливо сподобалися дітям: «Криві дзеркала», «Цікава естакада», «Я малюю, дивлячись у дзеркало», «Стілець йога», «Піраміда з м′ячиків», «Металеві конуси», «Сила магнітного поля», «Оптичний тунель», «Чарівний шнурок» і різноманітні логічні головоломки. Було також показано навчальне відео «Мікроби як люди», після якого малюки могли навіть погратися тими самими «Мікробами».
Усі зазначені експонати та просвітницькі локації продемонстрували, що наука може бути зрозумілою і доступною, а головне – цікавою і перспективною. І наші діти впевнилися, що це дійсно так!
16 лютого 2021 року в рамках атестаційного періоду вчителем початкових класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради Наталією Ковальовою проведено відкритий урок з української мови у 2-му класі. Тема уроку: Велика буква на початку речення, в ПІБ людей, кличках тварин, у назвах країн, міст, сіл, вулиць, річок.
Під час уроку велику увагу було приділено мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів та умінню використовувати на практиці вже набуті ключові компетентності. Під час захоплюючої квест-подорожі до світу української граматики вчителька застосовувала різні ігрові завдання і технології (авторський VideoScribe-ролик «Велика буква», «Знайди слова» (філворд), «Склади букви з ЛЕГО», гра-плутанка «Хто де живе?», «Пазли», «Склади речення», «Чарівний конверт»), інтерактивні прийоми (динамічна пауза-руханка Robot Dance), яскравий ілюстративний матеріал і мультимедійні слайди, що сприяло підвищенню рівня активності та знань учнів. Протягом всього відведеного на урок часу учителька підтримувала піднесений настрій і позитивний заряд учнів.
15.02.2021 в рамках проведення атестації педагогічних працівників вихователем вищої категорії було проведено відкритий захід: «Ігрова програма «Абетка ввічливості» для учнів 3-х класів. Під час заходу діти поповнювали свої знання про слова привітання, прощання, подяки, побажання. Прийняли участь в конкурсі «Казкознавців», де добро перемагає зло. Побували в країні «Мультляндії», в котрій допомогли Незнайкові здобути почуття відповідальності за свої вчинки; Буратіно – успішно склав іспит з питань хороших манер; а знайомство з порадами Шопокляк, закінчилося одностайним рішенням, що виконувати їх не потрібно.
Діти мали можливість відчути «чарівну» силу слів ввічливості, доброти, делікатності, чуйності; розвивали культуру поведінки, культуру мовлення; формували уявлення і потребу у доброзичливому спілкуванні з оточуючими.
У межах атестаційного періоду психологічною службою Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради було проведено відкрите тренінгове заняття з учнями випускного 12-го класу щодо усвідомленого подальшого життя. Заняття починалося з привітання, декількох тренувальних вправ, обговоренням правил тренінгової групи. Основний час заняття зайняла інтерактивна гра «Дерево долі», метою якої було сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до власного життя, сприяння усвідомленню значення життєвих виборів у долі людини, активізувати критичне ставлення до життєвих виборів.
На завершення заняття учасники поділилися висновками, які вони зробили під час виконання вправ, враженнями, емоціями й почуттями та послухали цікаву притчу про каву.
Сподіваємося, що подібні заняття допоможуть випускникам робити свої життєві вибори усвідомлено та безпомилково, жити продуктивно й відчувати радість і задоволення від власного життя.
11.02.2020 року Олена Мірошниченко, учителька англійської мови Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради, провела відкритий урок у 9 класі.
Нечуючі підлітки вивчають англійську мову другий рік, але вже мають певний, досить широкий, словниковий запас. Педагог на уроці використовувала різноманітні технології, що сприяють підвищенню зацікавленості дітей до оволодіння мовою.
На вступному етапі діти повторили дактильну абетку, вимову й написання лексем, їх місце в усному мовленні. Протягом заняття учні виявили надзвичайну активність: урок був побудований на діалогічній основі, на тісній доброзичливій партнерській взаємодії вчительки й учнів. Завдяки застосуванню технічних засобів (спостереження за спілкуванням ASL) діти глибше засвоїли лексичний матеріал уроку.
На заключному етапі уроку діти самостійно вчилися вести діалог, писали словниковий диктант, створювали власні висловлювання. Високий професіоналізм учительки англійської мови, її вміння адаптувати програмовий матеріал до особливостей нечуючих дітей, уміння мотивувати учнів сприяє формуванню мовних, комунікативних компетентностей сучасної молодої людини.