09.04.2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений майстер-клас “Великодній кролик”. Діти з задоволенням виготовили гарних Великодніх кроликів, згадали з вихователями історію виникнення цього свята дізнались як за допомогою штучного інтелекту можна створити вітальні листівки, розібрали тему створення святкової композиції.

Наприкінці заходу кожен учень зробив неповторне маленьке крольченя, яке в кожного було неповторне і святкове.

07.04.2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений виховний захід до Дня Здоров’я. Учні були ознайомлені з цікавою презентацією на тему здорового способу життя, розгадували цікаві ребуси та кросворди. Метою виховного заходу є поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров’я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров’я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров’я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

5 березня 2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР від Благодійного фонда Сергія Жадана була проведена екскурсія в Харківський державний академічний театр ляльок імені Віктора Афанасьєва. Харківський державний академічний театр ляльок імені В. А. Афанасьєва – це симбіоз дбайливого ставлення до традиційних форм лялькового дійства та безперервного експерименту в сфері пошуку нових виразних засобів. У діючому репертуарі театру, крім постановок для дітвори різного віку, більше одинадцяти вистав вечірнього репертуару для дорослих. Всім глядачам театру доступний вхід в унікальний для України Музей театральних ляльок. У фойє театру постійно проводяться творчі виставки професійних і починаючих художників, скульпторів, графіків і фотографів. «Живий куточок» і різноманіття квітів прикрашають інтер’єри театру. Театр щорічно випускає кілька прем’єрних постановок.
Харківський Музей театральних ляльок є унікальним для України.

Харківський Музей театральних ляльок розпочав свою роботу 23 серпня 1968 року у новому будинку. Всього за кілька років, третій поверх будівлі перетворився на найбагатший унікальними експонатами та раритетами музей театральних ляльок. Розквіт експозиції музею став можливим завдяки організації радянської секції UNIMA, де провідні посади обіймав Віктор Андрійович Афанасьєв – художній керівник Харківського театру ляльок. Це відкрило величезні можливості для спілкування із закордонними акторами та режисерами лялькарями. Музей став збагачуватися експонатами із союзних республік, Польщі, Болгарії, НДР, США, Канади, Бельгії, Франції та інших країн.

Сьогодні фонд Музею налічує понад 11 тисяч різних експонатів, які зберігають історію мистецтва граючих ляльок та людей, пов’язаних із цим мистецтвом: безпосередньо ляльок, афіш, макетів, сувенірів, ескізів ляльок, театральних програм та фотографій з багатьох країн світу.

У музеї зберігаються безцінні ляльки перших радянських лялькарів Симонович-Єфимових; є тут і роботи Є. Беклешової, чиї персонажі радували глядачів багато років; подарунки С. Образцова та ляльки з-за кордону. Багато іноземних ляльок безцінні, тому що є подарунками знаменитих ляльководів і режисерів світу.

Досить назвати хоча б площинні ляльки зі спектаклю «Король Убю» знаменитого Мішеля Мішке, який змінив своєю виставою усталені уявлення про естетику лялькових театрів; або ляльку хлопчика Цендеріке, яку подарувала М. Нікулеску – реформатор знаменитого румунського театру «Цендеріке».

У 2002 році пройшла глобальна зміна всього експозиційного обладнання. А з 2005 до 2008 років включно йшли реекспозиційні роботи. Музей став за сучасними видовищними мірками, і набув широкої інформаційної насиченості. Щоб розкрити тематичні плани та допомогти глядачам краще познайомитись із відображеною в музеї історією розвитку світового театру ляльок загалом, та харківських лялькарів зокрема, було видано Путівник. Його можна придбати у касі театру всього. За лаконічністю академічної обкладинки ховається багатобарвна розповідь про історію світового театру ляльок та шляхи розвитку Харківського театру.

Дорослі і діти були під неймовірним враженням від театральної подачі самої екскурсії, гарних старовинних і сучасних експонатів музею ляльок. Всі були в глядацькій залі та бачили репетицію справжньої майбутньої постанови. Екскурсія занурила всіх присутніх в театральний світ, такі гарні яскраві емоції покращили всім настрій та поліпшили психо-емоційний стан. Дякуємо Благодійному фонду Сергія Жадана та гостинному Харківському державному академічному театру ляльок імені Віктора Афанасьєва.

03.03.2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений майстер-клас “Пасхальна поробка”. Діти з задоволенням виготовили гарні пасхальні кошики, згадали з вихователями історію виникнення цього свята.
Великдень – одне з найочікуваніших дітьми свят, адже саме у цей день вони нарешті зможуть поласувати такими унікальними смаколиками як паски та крашанки. Крім того, дітям неабияк подобається процес підготовки до свята, а також нічне відвідування церкви та сам обряд освячення пасок. Але детального розуміння свята і розповідь про Пасху від вихователів є дуже важливою. Завдяки цьому діти дізнаються про давні традиції нашого народу і зрозуміють, яке велике значення має свято Великодня.

Завдяки цьому діти дізнались більше про давні та сучасні традиції святкування Великодня, про історію свята та його значення для українського народу. А ще учні отримали необхідні знання та безліч цікавих ідей для створення власних великодніх поробок.

Згідно з річним планом роботи Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради на 2024-2025 навчальний рік з 17.03.2025 р. по 21.03.2025 р. було проведено тиждень професійної майстерності вчителів початкових класів та фізичної культури.

Дотримання вимог Нової Української Школи, креативність у підборі ігрових моментів, наочності, інформаційного середовища і позитивний емоційний фон перетворили традиційні навчальні предмети у цікаву гру, в яку діти із задоволенням занурилися на весь відведений для онлайн-уроків час (відповідно віку та вимогам МОЗ). Всі уроки проведено онлайн, цікаво, змістовно, в інтерактивній ігровій формі, з використанням сучасних інформаційних технологій та новітніх освітніх сервісів і платформ: Gynzy, Сanva, Кahoot, Кazka.fun, Learningapps, Brisk Teaching та генераторів зображень на основі ШІ (Кrea, СhatGPT…). Педагоги вкотре підтвердили свій високий рівень професійної компетентності, знання особливостей розвитку та методики навчання дітей з порушеннями слухової функції, уміння підбирати та використовувати найкращі цифрові інструменти для адаптації навчального матеріалу саме для нечуючих здобувачів освіти.

26 березня 2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР від Благодійного фонда Сергія Жадана був проведений творчий практикум художниці Дар’ї Хрісанфової в рамках проекту “Курс молодого митця”. Учні та їх батьки були запрошені професійним викладачем мистецтва намалювати власноруч фантазії, мрії, спогади або те, що є кожному важливим і дорогим для серця. Всі учасники творчого практикуму відтворили в кольорі та лініях власні відчуття, таємне, затишне місце для себе, використовуючи засоби скейтчингу, папірусу, маркерів та кольорових олівців. Художні творчі практикуми мають арт терапевтичний ефект, заспокоюють, відображають емоційний стан, покращують його під час сильного емоційного і психологічного напруження.

Велика подяка організаторам зустрічі Благодійному фонду Сергія Жадана за курс “Курс молодого митця”, художниці Дар’ї Хрісанфової. Всі присутні отримали незабутні яскраві емоції від творчого процесу, спілкування з професійним художником, обміну позитивними емоціями. Діти отримали масу позитиву, створили багато гарних творчих робіт, атмосфера заходу була затишною та неймовірно захоплюючою.

28 березня 2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР на запрошення “Харків Фонд 1654” було проведено інклюзивний благодійний захід у Харківському зоопарку. Він – перший в Україні. Один з двадцяти найстаріших в світі. А завдяки масштабній реконструкції – перший в країні зоопарк європейського класу і один з кращих в Європі. Неймовірно цікава екскурсія з професійним гідом працівником зоопарку була захопливою та дуже цікавою за змістом.

Сучасний рівень і підхід до утримання тварин, комфорт відвідувачів і відповідність всім міжнародним вимогам – зробивши величезний стрибок з минулого в майбутнє, Харківський зоопарк став об’єктом захоплення і справжньою перлиною не тільки Першої Столиці, але і всієї України!

Харківський зоопарк – перший в Україні і один з найстаріших зоологічних парків у світі. За роки свого існування він став відомим не тільки на всю країну, а й далеко за її межами. Тепер це – одна з головних “візиток” міста. І незважаючи на важкі воєнні часи, зоопарк Харкова продовжує дарувати радість місцевим мешканцям і піклуватись про тварин, які постраждали внаслідок бойових дій.

І дорослі і діти отримали багато позитивних емоцій яскравих пам’ятних фото і відео, всі набули нові знання про життя та утримування диких тварин та різних видів птахів. Закінчення весняних канікул для учнів нашого закладу освіти було сонячним, радісним, незабутнім на зустрічі, емоції та пізнання життя всіх жителів зоосвіту. Велика подяка “Харків Фонд 1654” за організацію неймовірної екскурсії для наших учнів та їх батьків, Ви чарівники та герої нашого часу, які на благодійній основі організовують в воєнний час цікаві і корисні заходи для дітей прифронтового міста. Щиро дякуємо екскурсоводу Харківського зоопарку за цікаві та корисні знання.

До повномасштабного вторгнення Росії Микола Коломієць, Ксенія Резнікова, Женя Коган та Софія Мокляк навчали харківських дітей малюванню та скульптурі в авторській художній студії Aza Nizi Maza. Тепер — створюють разом із ними фантастичні фігури-картини в харківській підземці. Коля каже, що зараз він у безпеці. Робить улюблену справу. Малює з дітьми. Не вважає себе героєм, а своє мистецтво — чимось надважливим. На його думку, герої зараз — це наші військові, волонтери, медики. Ті, хто там, на фронті. А ми — їхня підтримка.

Всі присутні на заході відвідали художню студію “Aza Nizi Maza”, яка виглядає наче чарівний казковий підземний лабіринт, в якому дитячими руками зроблені казкові художні шедеври на стелі, на стінах різними яскравими художніми техніками. Учні та їх батьки прослухали цікаву лекцію про виникнення художньої студії, про роботу в ній дітей з особливостями розвитку та про неповторний талант у мистецтві кожної дитини. Учні нашого закладу освіти також намалювали вигаданих персонажів і казкових героїв. А батьки учнів вже не вперше дивують справжніх професійних художників своїми витворами мистецтва, фантазійними героями, натюрмортами та професійно виконаними роботами під час практикуму.

Велика подяка від всіх батьків, адміністрації закладу освіти за яскраві емоції, нові знання, сімейні творчі практикуми з мистецтва Миколі Коломійцю та Благодійному фонду Сергія Жадана “Курс молодого митця”.

 

Згідно річного плану роботи 25 березня 2025 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради було проведено засідання педагогічної ради школи за темою: ” Про формування в учнів з особливими освітніми потребами мовної компетенції в процесі розвитку усної комунікації під час корекційно- розвиткових занять “.
Проектом рішення засідання педагогічної ради є: вважати формування в учнів з особливими освітніми потребами мовної компетенції в процесі розвитку усної комунікації під час корекційно-розвиткових занять на належному рівні, на кожному уроці, заході формувати та розвивати навички говоріння українською мовою з метою подальшого забезпечення потреб взаємодії та комунікації.

П’ять доповідачів повністю розкрили тему формування в учнів мовної компетенції: запропонували організувати заходи, які забезпечуватимуть сприятливі умови для максимального використання залишкової слухової функції учнів у процесі роботи над вимовою. Особливу увагу приділяти роботі над формуванням навички сприймання усного мовлення на основі комунікативної системи навчання як на корекційно-розвиткових заняттях, так і на загальноосвітніх уроках. Максимально використовувати всі умови, в процесі яких буде забезпечено вдосконалення вимовних навичок учнів, розвиток умінь і навичок усного мовлення. Продовжувати впровадження інноваційних форм та методів корекційної роботи в освітній процес, використовуючи всі можливості інтернет-ресурсів. Впроваджувати засоби штучного інтелекту при формуванні мовної компетенції як на урках та заняттях, так і в позаурочний час. Вчителям та вихователям продовжувати впровадження білінгвального підходу при дистанційному навчанні.

24.03.2025 року у Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” ХОР відбулись засідання методичних об’єднань: вчителів початкових класів та корекційних педагогів, керівників гуртків і вчителів трудового навчання, вчителів суспільно-природничих та математичних дисциплін, дошкільних груп і вихователів групи продовженого дня.
На засіданнях були розглянуті методичні рекомендації щодо теми: «Про формування в учнів з особливими освітніми потребами мовної компетенції в процесі розвитку усної комунікації під час корекційно- розвиткових занять».