12 Березня, 2021 by admin
У березні 2021 року на факультеті початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди працювала проєктна група освітньої програми «Початкова освіта з методиками спеціальної освіти», гарант освітньої програми доцент Валентина ШИШЕНКО, члени проектної групи: професор Тетяна ДОВЖЕНКО, доцент Людмила ТИТАРЕНКО, доцент Ірина КУПІНА, заступник директора з навчально-виховної роботи Харківської гімназії № 1 Харківської міської ради Харківської області Тетяна ПЕЧЕРИЦЯ, випускниця факультету початкового навчання Юлія ДЗЮБЕНКО, голова Спілки студентів та молоді факультету початкового навчання Валерія СТАРІКОВА та зовнішній стейкхолдер директор Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради Олена МІРОШНИК.
В ході дискусії проєктна група обговорила ступінь вищої освіти та назву кваліфікації, предметну область освітньої програми. Було внесено зміни до п. 4 освітньої програми «Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання. Розглянуто зміни у Класифікаторі професій. Проєктною групою на чолі з гарантом освітньої програми розроблено навчальний план, структуровано результати навчання та розподілено кредити ЄКТС. Олена Мірошник запропонувала доповнити навчальний план новими дисциплінами, Тетяна Довженко пояснила особливості розташування навчальних дисциплін за семестрами.
Наприкінці засідання проєктної групи відбулося голосування, в процесі якого одноголосно було затверджено освітню програму «Початкова освіта з методиками спеціальної освіти».
11 Березня, 2021 by admin
11.03.2021 у Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради відбулося справжнє свято краси, весни та юності «Міс школа». У заході взяли участь дівчата середньої та старшої школи. Глядачі були у захваті яскравого дефіле, представленого учасницями, які вийшли на сцену у елегантних сукнях. Серед конкурсної програми були завдання, що розкривали в кожній конкурсантці найкращі якості. Красуні не тільки захопили зал своєю зовнішньою привабливістю, а й показали себе господинями, майбутніми матусями, справжніми майстринями, розповіли про свої особисті захоплення.
Журі важко було визначити переможницю, тому кожна дівчина отримала відповідний титул, але почесне звання «Міс школа-2021» здобула учениця 12-го класу. Пишаємося нашими красунями.
9 березня 2021 року в день народження Тараса Шевченка діти Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради завітали до літературної кав′ярні, що гостинно відчинила свої двері. До роботи кав’ярні долучилися учні всіх класів. Вони підготували вірші про українських людей, мальовничу природу, родину. З інтересом старшокласники долучились до сучасного мистецтва, яке продовжує знаходити нові грані у творчості Кобзаря. Захід мав пізнавальну спрямованість: вихованці дізналися подробиці з творчості, особистого життя Тараса Шевченка. Підсумком заходу стала вікторина «Так. Ні», у якій взяли участь усі присутні, а кросворд виявив знання школярами поетичних творів митця.
Діти з’ясували, що творчість Кобзаря безсмертна та багатогранна, її можна вивчати, насолоджуватись нею протягом усього життя.
З 01.03.2021 по 05.03.2021 у Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради проведено тиждень педагогічної майстерності вчителів початкових класів та індивідуальної слухової роботи. Усі уроки були проведені з ефективним використанням ІКТ, наочності, роздаткових матеріалів. А використання відео, презентацій, сучасних інтерактивних технологій навчання робили заняття з учнями молодших класів цікавими та мотивуючими до вивчення того чи іншого предмета. Учителі демонстрували технології, які стимулюють розвиток творчих здібностей вихованців, здатність їх до навчання, критичного мислення та застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності.
4 березня відбулось Свято Весни у дошкільних групах КЗ “Харківська спеціальна школа №5” ХОР. Малюки радо зустріли тепле Сонечко, приготували смаколики для своїх найрідніших і дочекались красуню Весну, яка закружляла квіточок-дівчаток у тендітному танці. А наприкінці свята хлопці – справжні джентельмени прикрасили своїх дам і подарували їм квіти. Вітаємо всіх з приходом Весни і бажаємо тепла і міцного здоров’я!
3 березня 2021 року відбулись виховні заходи до свята Весни у логопедичних групах Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради. Дітлахи радо зустріли Чарівницю Весну та інших казкових героїв, продемонстрували вміння читати вірші, заспівали весняні пісні, змагалися у цікавих іграх. А чарівні маленькі кухарі і модниці не залишили байдужими нікого.
Нехай Весна принесе всім тільки теплі та приємні новини!
1 березня 2021 року в рамках атестаційного періоду вчителем початкових класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради був проведений відкритий виховний захід за темою: «Вивчаємо українську мову через жестову пісню».
Під час заходу діти ознайомлювались з українською пісенною творчістю у жестовому виконанні. Учні 5-12 класів, які переглядали запис відео, де було показано, як в Україні свої таланти реалізували нечуючі співачки. Артистки співали двома мовами одночасно: українською та жестовою мовами. Таким чином передавали не тільки суть пісні, але й ритм та настрій. Під час цього заходу діти ознайомились з життям і творчістю Квітки Цісик – американської співачки українського походження, яка виконувала українські пісні: народні та сучасні. Вихованці спробували виконати одну з пісень Квітки Цісик – «Колискову» – жестовою мовою.
Незважаючи на порушення слуху, діти люблять музику та мають можливість проявити себе, іноді одним жестом і емоцією на обличчі можна передати більше, ніж те, що звучить в усному мовленні виконуючи жестові пісні.
З метою допомоги вихованцям Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради засвоїти корисні навички планування власного життя та усвідомленого його втілення, жити продуктивно й відчувати радість і задоволення, практичним психологом закладу освіти проведено заняття щодо розвитку позитивних активностей. На занятті застосовувалися вправи з асоціативними картками «Минуле. Теперішнє. Майбутнє». Діти обирали від трьох і більше карток, які асоціюються з їх життям у минулому, що є в їх житті зараз та чого б їм хотілося у майбутньому. Далі діти, кожний для себе писали календар приємних справ.
На завершення заняття учасники поділилися висновками, які вони зробили під час виконання вправ, враженнями, емоціями й почуттями та послухали цікаву притчу про рай та пекло.
Практичний психолог Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради, формуючи у вихованців закладу навичок відповідальної та безпечної поведінки, провела заняття з елементами тренінгу за темою: «Що таке друг? Що таке дружба?». За допомогою «мозкового штурму» діти визначили, що поняття «дружба» означає приязні стосунки, що засновані вони на взаємній довірі, повазі, допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків та поглядів, що дружба – це активна зацікавленість одне в одному. Також на занятті використовувались вправи, які допомагають учасникам краще пізнавати одне одного.
Сподіваємось, що подібні заняття допоможуть дітям робити дружні стосунки тільки глибшими та міцнішими.
25 лютого 2021 року в рамках атестаційного періоду, вчителем початкових класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради проведено відкритий урок з української жестової мови у 1-му класі за темою: «Дикі тварини». Учні вивчали диких тварин та дізнавалися про них багато цікавого. Основною метою заняття є розширення кругозору дітей з пізнаванням істотних ознак диких тварин; формування уміння їх розпізнавати за характерними зовнішніми ознаками, місцем мешкання та методом харчування; розвинути логічне мислення через завдання на вилучення зайвого; розвинути спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, а також дбайливе ставлення до них.
Діти добре відгадували загадки та кросворди про диких тварин, грали в дидактичні ігри: «Хто де живе у лісі?», «Чий малюк?», «Хто що їсть у лісі», вчили назви дитинчат звірів, називали диких тварин. Крім того, що дітям дуже сподобалась фізична хвилинка: «Хто що говорить?», під час якої діти відтворювали рухи та імітували диких тварин. Учні добре засвоїли тему уроку, були активні, зацікавлені, згуртовані. Було цікаво, пізнавально і весело!