Святе Причастя

5 Квітня, 2017 by admin

Напередодні Великодніх свят  в капличці, що розташована на території нашого закладу, 5 квітня відбулося Святе Причастя.

Наші учні за згодою батьків та своїм особистим бажанням сповідувались та стали причасниками.

Після Причастя отець Андрій з вихователями закладу та учнями 8-12 класів відслужив Подячний молебень Господу Ісусу Христу.

Діти отримали не лише земні подарунки, а й духовне благословення.

Збори трудового колективу

30 Березня, 2017 by admin

27 .03.2017 року відбулися збори трудового колективу.

На порядку денному були розглянуті такі питання:

  1. Розгляд і затвердження Колективного договору на 2017-2020 роки.
  2. Розгляд і затвердження Правил внутрішнього трудового розпорядку.
  3. Звіт голови профспілкового комітету НВК Пазенкової С.В..

Працівники КЗ «ХСНВК» ХОР вирішили одноголосно затвердити  Колективний договір  та Правила внутрішнього трудового розпорядку (нова редакція) і визнати їх нормами, обов’язковими для виконання всіма працівниками, незалежно від часу їх перебування у трудових відносинах на роботі у навчальному закладі. Звіт голови профспілкового комітету НВК Пазенкової С.В. було взято до відома. Колектив одноголосним голосуванням визнав роботу профспілкового комітету на достатньому рівні.

27 березня 2017 року у навчально-виховному комплексі відбулася педагогічна рада за темою: «Мовленнєвий режим спеціального навчального закладу як основне завдання роботи корекційного педагога». Головні цілі та завдання цієї педагогічної ради – спрямувати роботу педагогів НВК на підвищення ефективності корекційно-компенсаторної реабілітації школярів з порушеннями слуху, якісне оновлення, актуалізацію змісту, форм і методів проведення спеціальних занять з розвитку слухового сприймання та формування вимови.

З головною доповіддю виступила вчитель-дефектолог слухового  кабінету Терехова Ірина Юріївна, яка наголосила, що робота всіх педагогів повинна бути спрямована головним чином на формування національної мовної особистості – людини, яка володіє вміннями і навичками комунікативно вправно користуватися всіма засобами української мови, постійно виявляти увагу до культури й естетики. “Розвиток мовлення, загальної культури – провідний принцип в організації навчально-виховного процесу на уроках, в позаурочний час, в групі продовженого дня, на індивідуальних заняттях з розвитку слухового сприймання і формування вимови, і саме мовленнєвий розвиток нечуючої дитини є головним інструментом встановлення контакту із довкіллям, завдяки якому відбувається соціалізація дитинипідкреслила Ірина Юріївна та підсумувала свій виступ: «Нечуючий, кажучи відверто, не гірше і не краще інших людей, він носить в собі однакові паростки почуттів, оволодіває однаковими навичками удосконалення» (цитата від вченого-сурдопедагога В. І. Фльорі). А наскільки повинно виправдатися підтвердження вченого, залежить від умов і рук, в яких опиняється нечуюча дитина, чиє серце зігріє її теплом своєї любові. Таку роль на себе бере школа, і, зокрема, вчитель-сурдопедагог.» 

Зі співдоповідями виступили: вчитель-логопед дошкільної групи Матвієнко Н. М., вчитель індивідуальної слухової роботи Фролова Т. П., заступник директора з навчальної роботи і вчитель індивідуальної слухової роботи  Кукліна Г. І., вчитель української  мови  та  літератури Север’янова О. А. і вчитель математики та інформатики Андрєєва О. В. У своїх промовах вони поділилися власним досвідом сучасної методики мовленнєвого розвитку вихованців НВК і найбільш ефективними засобами досягнення сформованості їх мовленнєвих умінь і навичок. Усі доповіді були представлені у вигляді презентацій, демонструвалися кращі зразки дитячих творчих робіт, фото- і відео репортажі з уроків, індивідуальних і колективних занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення і формування вимови.

Наприкінці роботи педагогічної ради був зачитаний проект рішення та проведена рефлексія: оцінка діяльності учасників педради, її корисність і результативність.

З метою організації та проведення профілактичної роботи з учнівською молоддю з питань попередження суїцидальних проявів у підлітковому середовищі в КЗ «ХС НВК» ХОР протягом березня 2017 року серед учнів середньої та старшої ланки практичним психологом Баул Н. А. проводиться індивідуальна робота (консультації, бесіди та заняття) з розвитку психосоціальної стійкості до стресових ситуацій різного походження і характеру.

В індивідуальній роботі з учнями використовуються набори асоціативних карток «Креатив -2» («Настрій, стани, емоції, почуття», «Життєві ситуації та кризи»), що дає можливість коректно виявити дітей, які відчувають самотність, ізольованість, переживають внутрішньоособистісні конфлікти, психологічні травми, непорозуміння в сім’ї або в колективі однолітків, наявність суїцидальних думок.

На заняттях використовуються вправи та методики, які дають можливість учням усвідомити свої почуття, прожити й прийняти їх, усвідомити цінність життя, знайти власні ресурси.

Організовано проведення індивідуальних консультацій з вчителями і батьками учнів середньої та старшої ланки.

         22 березня 2017 року у навчально-виховному закладі відбулося виїзне засідання Харківської обласної психолого-медико-педагогічної комісії. Головною метою традиційного весняного візиту було обстеження дітей випускної групи дошкільнят,  дітей з іспитовим терміном і дітей, які мають труднощі у навчанні та вихованні для подальшої корекційної роботи з ними та проведення консультацій з батьками.

         Гості відвідали старшу дошкільну групу, діти якої у наступному навчальному році вже навчатимуться за шкільною програмою, і подивилися комплексне заняття з математики та розвитку мовлення (підготувала Доценко В. О.).  Також члени комісії протестували учнів, у яких закінчився іспитовий термін і визначилися з формою і способом їх подальшого навчання. Ознайомившись із особливостями розвитку цих дітей та результатами обстеження, консультанти прийняли колегіальне рішення та надали батькам витяги з рекомендаціями щодо вибору можливої програми виховання та корекційного навчання у поєднанні з реабілітаційними заходами.

20 березня 2017 року при КЗ «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» ХОР відбулося засідання атестаційної комісії І рівня.

Атестація педагогічних працівників проводилася відповідно до типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.10.2010 за № 1255/18550 (із змінами), наказу Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 18.09.2014 № 379. Атестаційний період – це надзвичайно важливий етап діяльності школи. Атестація відіграє основну роль у становленні творчого вчителя. Під час атестації здійснюється моніторинг професійних якостей педагога, результативності його діяльності, рівень загальної культури, створюються умови для вивчення педагогічного досвіду найкращих освітян.

У цьому навчальному році атестувалося 4 педпрацівники. За рішенням атестаційної комісії, до складу якої увійшли керівник закладу Середенко Н. І, заступник директора з навчальної роботи Кукліна Г. І., заступник директора з виховної роботи Лаврикова Ю. С., голова професійного комітету Пазенкова С. В. та голови методоб’єднань школи, було:

  • встановлено, підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»вчителю початкових класів Назаренко М. М.;
  • встановлено, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» – вчителю слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення і формування вимови Кукліній Г. І.;
  • встановлено, присвоєно тарифний розряд №12 – керівнику гуртка Нікітюк Н. О.;
  • встановлено, підтверджено раніше присвоєний тарифний розряд №12 – керівнику гуртка Єгоренковій Л. В.

З метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України, сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві, посиленню суспільної уваги і турботи про учасників добровольчих формувань  Верховна Рада України  проголосила  14 березня Днем українського добровольця.

У рамках заходів до відзначення Дня добровольця в навчально-виховному закладі 14 березня 2017 року проведено пізнавальну годину для підлітків  «Батальйон Кульчицького».  Вчитель історії Сафронов М. О. розповів про бойовий шлях першого добровольчого батальйону, який формувався із бійців самооборони й патріотів та вирушив із Майдану на фронт. Також під час заходу діти подивилися презентацію про масові акції громадського протесту, що відбувалися у листопаді 2013 року – лютому 2014 року в Україні, та про участь у них добровольчих формувань.

День добровольця, який вперше відзначатиметься в Україні, став символом справжнього об’єднання усіх «людей доброї волі», які захищають Україну та допомагають зміцнювати обороноздатність нашої армії.

Шевченківські дні

13 Березня, 2017 by admin

Згідно з річним планом у Комунальному закладі з 9 по 13 березня 2017 року були проведені Шевченківські дні.

Урочисте відкриття тижня відбулося у приміщенні актової зали. Під час загальношкільної лінійки «Світова велич Кобзаря» учні початкових, середніх та старших класів пригадали відомості про життєвий і творчий шлях поета, декламували вірші Тараса Григоровича Шевченка.

10 березня в урочистій атмосфері відбувся конкурс декламаторів, у якому взяли участь вихованці підготовчого – 12 класів. Журі, що складалося з педагогів НВК,  відзначило, що діти з великим інтересом ознайомлюються з творами Кобзаря та з бажанням вчать їх напам’ять.   Слід підкреслити, що більшість поетичних творів, підготовлених до конкурсу, була обрана дітьми самостійно і виходила за межі шкільної програми.

Під час вікторини, у якій взяли участь вихованці середніх – старших класів, учні продемонстрували знання поезій Тараса Шевченка різних періодів творчості.  Окрім виконання завдань вікторини діти виявили вміння співпрацювати у різновікових групах, підставляти один одному плече у разі виникнення труднощів.

Цікаво проходили тематичні виховні години по класах. У теплій атмосфері безпосереднього спілкування діти знаходили для себе нові незвідані сторінки у поетичних горизонтах нашого Кобзаря, пророка, взірця сили волі й духу – Тараса Григоровича Шевченка.

    6 та 7 березня відбулися святкові заходи у дошкільних групах навчально-виховного комплексу.

    Чарівні танці з квітами у виконання малюків не залишили байдужими нікого. Діти логопедичної групи подарували мамам пісню «Це матусин день» та пісню-інсценізацію «Ангел». Вихованці молодшої групи склали для мам яскраві весняні квіти. А діти середньої групи привітали матусь квітами зробленими з конструктору ЛЕГО.

   Дякуємо малюкам за святкову атмосферу і незабутні емоції.

   Вітаємо всіх з приходом весни і бажаємо щастя, сімейного затишку і миру.

         Згідно з річним планом роботи КЗ «ХС НВК» Харківської обласної ради  на 2016-2017 навчальний рік з 27.02.17 по 03.03.17 було проведено тиждень педагогічної майстерності вчителів початкових класів та індивідуальної слухової роботи.

         Н.А. Ковальова провела конкурс малюнків на тему: «Я люблю свою маму”.  Кращі роботи дітей були представлені на шкільній виставці малюнків.

         Протягом тижня були проведені такі відкриті уроки з учнями початкових класів.

         27.02.2017  вчителькою 3-го класу І. М. Белевцовою був проведений відкритий урок з читання на тему: Робота над оповіданням «Масляна». Вчителька чітко дотримувалася всіх етапів уроку, при ознайомленні з текстом використовувала наочність. Урок мав змістовний характер і був проведений у формі презентації. Діти засвоїли нові слова, добре відповідали на запитання, організовано працювали в парах. Урок відповідав всім сучасним вимогам і був проведений на високому методичному рівні.

         У першому класі 28.02.2017 відбувся відкритий урок з української мови на тему: «Ознаки предметів. Складання словосполучень». Під час уроку вчителька М. М. Назаренко використовувала  багато різноманітних цікавих видів роботи: дидактичні ігри, практичні завдання, динамічну паузу, розгадування ребусів, самостійну роботу. Учні добре засвоїли навчальний матеріал. Урок був проведений на високому методичному рівні.

         01.03.2017 вчителькою 4-го класу Т. В. Єфімовою був проведений відкритий урок з української мови на тему «Змінювання іменників за числами». Урок пройшов на високому методичному рівні. Вчителька чітко дотримувалася всіх етапів уроку, доцільно і ефективно використовувала наочність та ТЗН, формувала і уміло використовувала діалог між дітьми та вчителем, володіла способами результативного виконання практичних завдань. Мети уроку вчителька досягла.

         02.03.2017 відбулося відкрите індивідуальне заняття з РСС та ФВ з ученицею 0-го класу Курилко Д..  Педагог Т. П. Фролова чітко визначила тему – «Дифференціація звуків П і Б» – і дотримувалася її протягом всього заняття.

Робота над розвитком мовного дихання, голосу, темпом, чистотою і злитністю вимови проводилася в ігровій формі, з використання яскравої наочності. Практичні завдання на закріплення звуковимови підібрані відповідно віку учня і його індивідуальним можливостям. Доцільно використаний слухомовний тренажер з комп’ютерною програмою «Живий звук».

         03.03.2017 були обговорені підсумки тижня педагогічної майстерності та визначені напрямки подальшої діяльності методичного об’єднання з метою вдосконалення роботи вчителів та заохочення учнів до більш ретельного вивчення навчального матеріалу.