Педагогічна рада «Мовленнєвий режим спеціального навчального закладу як основне завдання роботи корекційного педагога»

27 Березня 2017

27 березня 2017 року у навчально-виховному комплексі відбулася педагогічна рада за темою: «Мовленнєвий режим спеціального навчального закладу як основне завдання роботи корекційного педагога». Головні цілі та завдання цієї педагогічної ради – спрямувати роботу педагогів НВК на підвищення ефективності корекційно-компенсаторної реабілітації школярів з порушеннями слуху, якісне оновлення, актуалізацію змісту, форм і методів проведення спеціальних занять з розвитку слухового сприймання та формування вимови.

З головною доповіддю виступила вчитель-дефектолог слухового  кабінету Терехова Ірина Юріївна, яка наголосила, що робота всіх педагогів повинна бути спрямована головним чином на формування національної мовної особистості – людини, яка володіє вміннями і навичками комунікативно вправно користуватися всіма засобами української мови, постійно виявляти увагу до культури й естетики. “Розвиток мовлення, загальної культури – провідний принцип в організації навчально-виховного процесу на уроках, в позаурочний час, в групі продовженого дня, на індивідуальних заняттях з розвитку слухового сприймання і формування вимови, і саме мовленнєвий розвиток нечуючої дитини є головним інструментом встановлення контакту із довкіллям, завдяки якому відбувається соціалізація дитинипідкреслила Ірина Юріївна та підсумувала свій виступ: «Нечуючий, кажучи відверто, не гірше і не краще інших людей, він носить в собі однакові паростки почуттів, оволодіває однаковими навичками удосконалення» (цитата від вченого-сурдопедагога В. І. Фльорі). А наскільки повинно виправдатися підтвердження вченого, залежить від умов і рук, в яких опиняється нечуюча дитина, чиє серце зігріє її теплом своєї любові. Таку роль на себе бере школа, і, зокрема, вчитель-сурдопедагог.» 

Зі співдоповідями виступили: вчитель-логопед дошкільної групи Матвієнко Н. М., вчитель індивідуальної слухової роботи Фролова Т. П., заступник директора з навчальної роботи і вчитель індивідуальної слухової роботи  Кукліна Г. І., вчитель української  мови  та  літератури Север’янова О. А. і вчитель математики та інформатики Андрєєва О. В. У своїх промовах вони поділилися власним досвідом сучасної методики мовленнєвого розвитку вихованців НВК і найбільш ефективними засобами досягнення сформованості їх мовленнєвих умінь і навичок. Усі доповіді були представлені у вигляді презентацій, демонструвалися кращі зразки дитячих творчих робіт, фото- і відео репортажі з уроків, індивідуальних і колективних занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення і формування вимови.

Наприкінці роботи педагогічної ради був зачитаний проект рішення та проведена рефлексія: оцінка діяльності учасників педради, її корисність і результативність.