Вихованці Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради взяли активну участь у VІІІ національному конкурсі дитячого малюнка «Автомобіль твоєї мрії – 2020», який проводитьсявиключно на території Україниза ініціативою дилерських центрів TOYOTA. Діти проявили справжню фантазію, творчість, неординарний підхід до бачення майбутнього. У їхніх малюнках втілилися мрії про автомобілі, які будуть не тільки економними, а й задовольнять багато потреб дітей та дорослих.
«Ідея шкільної медіа-редакції – презентувати спільноту нечуючих, заявити про себе та показати таланти».
Участь у радіо програмі «Інклюзивний світ» — про можливості і досвід роботи шкільної медіа-редакціїКомунального закладу «Харківська спеціальна школа 5» Харківської обласної ради.Теми, які прагнуть порушувати учні, і формати, з якими працюють, про опанування основ журналістської роботи і особливості медіа-простору, в якому живуть люди з порушеннями слуху.
«Ми дуже прагнемо того, щоб оточуючий світ знав, що є діти, люди з порушеннями слуху, що вони талановиті особистості і не мають бути викреслені з активного суспільного життя».
Єдиний спеціальний заклад в Україні, серед 20 закладів загальної середньої освітиякі стали фіналістамипроєкту «YouthMediaLab». Мета цього проєкту – дати поштовх розвитку цифрових медіа та редакцій шкіл.
Учасники програми: менеджер проєкту «YouthMediaLab» Ілля Удовиченко, директорка «Харківської спеціальної школи №5» Олена Мірошник, вчителька інформатики і координаторка проекту в закладі Олена Андрєєва та учасники проєкту – учениця 11 класу Марія Шаталова і восьмикласник Дмитро Валєєв.
Фахівці та курсанти навчальної пожежно-рятувальної частини Національного університету цивільного захисту України вже шістнадцятий рік поспіль опікуються безпекою своїх підшефних — вихованців Комунального закладу «Харківської спеціальної школи № 5» ХОР.
23 січня здобувачі освіти відвідали університет з метою створення соціального відеоролика для людей з порушеннями слухової функції про правила використання вогнегасників. Учні на декілька годин перетворились на рятувальників, під чітким керівництвом своїх викладачів та науково-педагогічних працівників навчальної пожежно-рятувальної частини отримали можливість взяти участь у гасінні імітованої пожежі з використанням різних видів вогнегасників, а також навчились основам рятування постраждалих з висоти. У свою чергу, курсанти та практичні працівники харківського гарнізону – співробітники ДПРЧ-6 також опанували деякі “ази” жестової мови. Такий обмін досвідом між рятувальниками та нечуючими учнями є корисним тому, що будь-яка надзвичайна ситуація може статися з людиною, яка не чує. І рятувальник повинен зрозуміти постраждалого аби вчасно та якісно надати необхідну допомогу.
https://www.youtube.com/watch?v=-gXjuQ829vg
22 січня 2020 року шкільна спільнота Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради разом зі всією країною відзначила дві рівнозначні за вагою події української історії: проголошення незалежності Української Народної Республіки й Акт Злуки українських земель.
З метою виховання в учнів почуття патріотизму і гордості за свою державу цього дня в закладі освіти пройшла урочиста тематична лінійка до Дня Соборності України, яку підготував учитель історії, а також були проведені тематичні уроки «В єдності сила» у 1-11 класах.
Під час цих виховних заходів учні поглибили свої знання про історичний факт злуки українських земель 1919 року та усвідомили надзвичайно важливе значення цієї події. Також було акцентовано увагу на те, що Національна єдність є не тільки базовою цінністю громадян країни, а й обов’язковою передумовою успішного спротиву зовнішній агресії. Педагоги зауважили важливість історичних та культурних надбань українського народу та підкреслили необхідність святкування Дня Соборності України і вшанування героїв, які виборювали незалежність в усі періоди становлення української незалежної держави. Бо саме незалежність і суверенність – запорука існування нації.
З нагоди Дня Соборності України сердечно бажаємо всім єдності, щастя, добра, миру, злагоди і глибокої віри у гідне майбутнє рідного краю та України! Разом ми сильніші!
20 січня 2020 року, наступного дня після Водохреща, дитячий і педагогічний колективи Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради вшанували Іоанна Хрестителя (Івана Предтечу) і взяли участь у великому Водосвятному молебні на честь свята Богоявлення і Хрещення Господнього. Тим самим шкільна спільнота відсвяткувала Водохреща – третє і завершальне свято різдвяного циклу.
Перед молебнем Отець Андрій, що є духовним наставником вихованців закладу освіти, розповів дітям, що народна назва християнського обряду освячення води – Йордань (від назви ріки Йордан у Палестині). Свято має ще одну назву – Богоявлення, яка походить від того, що, згідно з біблейськими оповіданнями, під час хрещення Ісуса на нього зійшов із небес Дух святий у вигляді голуба, і голос почувся із неба: «Це Син Мій Улюблений, що його я вподобав!» Тому один із традиційних обрядів на Водохреща – підкидання в небо прикрашених кольоровими стрічками голубів.
Після своєї цікавої розповіді отець Андрій відслужив Подячний молебень Господу Ісусу Христу і освятив воду присутнім особливим чином – великим Йорданським освяченням. Він обійшов всіх вихованців, окропив їх свяченою водою на довге здоров’я, радість і благополуччя.
14 січня 2020 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради на засіданні клубу «Юного читача» був проведений турнір «Різдвяне диво», де змагалися дві команди «Колядки» та «Щедрівки». Спочатку кожна команда вирізала найкращі сніжинки, вгадувала, з якої казки предмет та розгадувала новорічні загадки. Також кожна команда інсценувала казку, а інша команда повинна була впізнати та назвати казку. Після цього кожна команда виконувала колядки та щедрівки жестовоюмовою перед журі, згідно зі звичаямипригостили дітей смачними цукерками.
Здобувачам освіти дуже сподобався такий турнір.
10 січня 2020 року вихованці Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради взяли участь в урочистому відкритті V ювілейного Всеукраїнського Фестивалю вуличного мистецтва, який цього року проходитиме у Харкові та Дніпрі. Протягом місяця глядачі матимуть задоволення спостерігати арт-мініатюри та шоу-програми від жонглерів, маріонеток, акробатів, еквілібристів, фокусників, мімів, живих скульптур та інших кращих представників різних жанрів вуличного мистецтва з багатьох регіонів України та голосувати за улюбленцями в соціальних мережах і впливати тим самим на рішення журі.
Щороку на відкриття V Всеукраїнського Фестивалю вуличного мистецтва запрошуються артисти, які не можуть бути конкурсантами за жанровими або віковими ознаками, але чиє мистецтво близьке по духу справжнім вуличним акторам і вносить певне різноманіття у наповнення фестивалю. Цьогоріч до цієї значущої події було запрошено Зразковий художній колектив театру костюму «Аліса» з КЗ «ХСШ №5» ХОР, чиї маленькі артисти є бажаними учасниками і переможцями різноманітних конкурсів і фестивалів від Болгарії до Китаю. 10 січня в ТРЦ «Дафі» харків’яни та гості міста аплодували одному з найкращих витворів костюмного мистецтва від театру «Аліса» – колекції «Каламбур».
Виступ наших малюків, що мають різні порушення слухової функції, не залишив байдужим жодного глядача! Ми горді, що стали учасниками свята відкриття зимового Всеукраїнського Фестивалю вуличного мистецтва, і вдячні його організаторам за цю чудову пропозицію!
12 по 21 грудня в італійській Ломбардії відбулися ХІХ зимові Дефлімпійські ігри, на яких золоту медаль у шахах здобула єдина у збірній України харків’янка Альона Осіпова, випускниця нашої школи – зараз назва «Комунальний заклад «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради».
У шахах, які перше в історії були представлені на Дефлімпійських іграх, відбулися командні змагання та змагання з бліцу. Та якщо в бліці Альона зупинилася в кроці від п’єдесталу, посівши п’яте місце, то в командних змаганнях стала чемпіонкою.
Жіноча збірна України, в складі якої виступала харків’янка та ще п’ять спортсменок з різних областей, набрала 33 очка та посіла перше місце. Українки на пів бала випередили збірну Росії, яка стала другою. Третє місце посіла збірна Польщі.
Загалом на цих Дефлімпійських іграх збірна України показала найкращий результат за всю історію участі в зимових Дефлімпіадах. На її рахунку – 4 золоті,4 срібні, 3 бронзові медалі та друге місце серед 34 країн-учасниць за загальною кількістю нагород і третє – за «золотом».
Пишаємося нашою Альоною Осіповою і бажаємо їй наступних перемог!
Реформування системи освіти ставить перед педагогами нові вимоги і нові завдання. Для кращого розуміння орієнтирів в організації виховного процесу в контексті розвитку Нової української школи 3 січня 2020 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради відбулася педагогічна рада за темою «Про нову українську школу: виховання на цінностях».
У своїй вступній доповіді заступник директора з виховної роботи наголосила на важливості виховного чинника в житті сучасної школи, зміни парадигми освіти від колективної до особистісно орієнтованої та компетентнісної, принципах дитиноцентризму та партнерства. Особливу увагу вона звернула на «Програму «Нова українська школа» у поступі до цінностей», що передбачає оновлені форми і методи організації виховного процесу і направлена на формування школи цінностей. Основна частина педради проходила у нестандартній формі – у форматі ділової гри, під час якої учасники мали визначити зміст, проблеми та шляхи вирішення проблем сьогодення у процесі виховання через призму поглядів дітей, батьків, педагогів, представників громади і представників органів влади. Результати «мозкового штурму» всередині кожної групи були оголошені під час виступу їх представників, які спробували захистити свої ідеї і проекти за допомогою «відкритого мікрофону» і презентацією лепбуків. Закриття дискусії та підбиття підсумків взяли на себе «експерти»: вони проаналізували роботу творчих груп, звернувши увагу на актуальність, реальність, економічність, оптимальність і оригінальність ідей, і запропонували перейти до наступного, найскладнішого етапу – перенесення досвіду мислення діяльності із гри в реальне життя освітньої установи.
Програма педради була змістовна і насичена, зорієнтована на ідеї концепції «НУШ», що передбачає формування людини високої культури, у якої гармонійно поєднується глибокий теоретичний і практичний розум з істинною духовністю і загальнолюдськими цінностями. Технологія «Ділова гра» дозволяє у вільній нетрадиційній формі збирати інформацію і обмінюватися думками, планувати сумісні дії та приймати колективні рішення. Саме ці задачі та очікувані результати визначила директорка закладу.
Наприкінці роботи педагогічної ради був зачитаний проект рішення педради та проведена рефлексія: ефективність нової сучасної форми проведення педради (технологія «Ділова гра»), оцінка діяльності учасників педради, її корисність і результативність.
Як, відповідно до Концепції Нової української школи, організувати наскрізний процес навчання і виховання, орієнтований на формування в учнів ціннісних ставлень і суджень, необхідних для щасливого особистого життя та успішної взаємодії із суспільством? Як створитиновевиховнесередовище, не порушуючижиттєвого простору дитини? Якіформи і методивиховноїроботидібрати, абизацікавити ними сучаснихвихованців? Відповіді на ці та безлічіншихзапитань спробували знайти вчителі початкової ланки Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради 2 січня 2020 рокуна засіданніметодичного об’єднання вчителів початкових класів. Тема методичного об’єднання– «Виховання на цінностях» –мала нагоду визначити чіткі пріоритети у вихованні особистості дитини із сформованими компетентностями, які допоможуть учнівської молоді відбутися у житті як порядній, високоморальній, професійно успішній, здоровій і щасливій Людині.
Під час засідання педагоги обговорювали не тільки теоретичні аспекти, а і поділилися один з однимпрактичнимирозробкамивиховнихзаходів та елементівуроків у 1-4класах, актуальних за тематикою та нестандартних за формою проведення (квест, акція, гра-проект, колективнатворча справа, година розв’язуванняпроблемнихпитань, подорож з елементамиSTEM-освітитощо). Такожбулорозпочато роботу над сценаріямикласнихзаходів«Сіяти добро — добро і пожинати, абоВиховуємоагентівдобрих справ»,спрямованих на формуваннязагальнолюдськихморальнихцінностейучняНовоїукраїнськоїшколи тауспішнусоціалізаціюздобувачівосвіти з порушеннямислуховоїфункції.