Тренінгове заняття

12 Лютого, 2021 by admin

У межах атестаційного періоду психологічною службою Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради було проведено відкрите тренінгове заняття з учнями випускного 12-го класу щодо усвідомленого подальшого життя. Заняття починалося з привітання, декількох тренувальних вправ, обговоренням правил тренінгової групи. Основний час заняття зайняла інтерактивна гра «Дерево долі», метою якої було сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до власного життя, сприяння усвідомленню значення життєвих виборів у долі людини, активізувати критичне ставлення до життєвих виборів.

На завершення заняття учасники поділилися висновками, які вони зробили під час виконання вправ, враженнями, емоціями й почуттями та послухали цікаву притчу про каву.

Сподіваємося, що подібні заняття допоможуть випускникам робити свої життєві вибори усвідомлено та безпомилково, жити продуктивно й відчувати радість і задоволення від власного життя.

Відкритий урок у 9 класі.

11 Лютого, 2021 by admin

11.02.2020 року Олена Мірошниченко, учителька англійської мови Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради, провела відкритий урок у 9 класі.

Нечуючі підлітки вивчають англійську мову другий рік, але вже мають певний, досить широкий, словниковий запас. Педагог на уроці використовувала різноманітні технології, що сприяють підвищенню зацікавленості дітей до оволодіння мовою.

На вступному етапі діти повторили дактильну абетку, вимову й написання лексем, їх місце в усному мовленні. Протягом заняття учні виявили надзвичайну активність: урок був побудований на діалогічній основі, на тісній доброзичливій партнерській взаємодії вчительки й учнів. Завдяки застосуванню технічних засобів (спостереження за спілкуванням ASL) діти глибше засвоїли лексичний матеріал уроку.

На заключному етапі уроку діти самостійно вчилися вести діалог, писали словниковий диктант, створювали власні висловлювання. Високий професіоналізм учительки англійської мови, її вміння адаптувати програмовий матеріал до особливостей нечуючих дітей, уміння мотивувати учнів сприяє формуванню мовних, комунікативних компетентностей сучасної молодої людини.

11 лютого 2021 року у Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради проведено відкритий урок з української жестової мови для учнів 1-го класу.

Урок мав змістовний характер і проводився у формі гри-презентації. Діти засвоїли нові слова, добре відповідали на запитання, відмінно показали рівень засвоєних знань в грі «Четвертий зайвий». Весело пройшла фізична хвилинка, під час якої діти відтворювали рухи та імітували свійських тварин.

В рамках атестаційного періоду керівник гуртка «Ткацтво» Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради провела відкрите заняття на тему «Використання в гобелені різних технік: вузликова, полотняна», під час якого гуртківці ознайомились та виконали різні види переплетення у процесі оволодіння технологією виготовлення тканин. Діти ткали гобелени за власними ескізами, використовуючи різні техніки ткацтва. Проведене заняття сприяло подальшому розвитку та поглибленню естетичного смаку учнів, підвищенню навичок, пробудженню творчого потенціалу та стимулюванню інтелектуальних процесів, розширенню знань що до нових технік.

В рамках атестаційного періоду вихователі дошкільних груп Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради провели відкриті заняття. Вихователь молодшої групи провела комплексне заняття з пізнання довкілля та зображувальної діяльності на тему: «Зимонька – зима», під час якого були закріплені знання зимових ознак, продемонстровані цікаві дидактичні ігри, а також нетрадиційні техніки малювання. Вихователь середньої групи провела виховний захід – показ казки «Рукавичка», під час якого вихованці мали змогу закріпити знання назв диких тварин, а також створити власноруч казкову рукавичку для звірів. Вихователь старшої групи провела заняття з пошуково-дослідницької діяльності «Вітаміни на підвіконні». Вихованці залюбки висаджували цибулю у різні види ґрунту, вивчали властивості землі та води і отримали надзвичайне задоволення від заняття.

1-5 лютого 2021 року в рамках тижня педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп вчителі-дефектологи провели відкриті заняття. Вчитель-дефектолог молодшої групи провела нетрадиційне заняття з фонетичної ритміки для наймолодших вихованців. Під час заходу були використані елементи “пісочної терапії”, малювання за допомогою магнітів літер, які закріплювались під час фоноритміки, а також улюблений малюками конструктор LEGO, який дав можливість реалізувати принцип “навчання через гру”. Вчитель-дефектолог середньої групи провела заняття з розвитку мовлення та комунікативної діяльності за темою “Складання описової розповіді за допомогою мнемосхем”. Заняття було проведено з дотриманням бімодально-білінгвального підходу до навчання дітей з порушеннями слухової функції. Вихованці показали достатній рівень володіння та розуміння української словесної та української жестової мови під час використання мнемосхем. Вчитель-дефектолог логопедичної групи продемонструвала підгрупове заняття з розвитку мовлення за темою “Зимуючі птахи”. На занятті вихованці мали змогу прослухати спів птахів, відгадати загадки, а також продемонструвати володіння просторовими відношеннями. Дякуємо педагогам за плідну працю і за те, що поділились своїми творчими наробками.

Вихователі дошкільних груп Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради в рамках тижня педагогічної майстерності провели виховні заходи та цікаві заняття. Вихователі старшої та молодшої груп для дітей з порушеннями слухової функції провели заняття з фізичного виховання, на яких дітлахи мали змогу позмагатись, розважитись, укріпити своє здоров’я та розвинути здоров’язбережувальні компетенції. Вихователь логопедичної групи провела спортивну розвагу, яка включала в себе різноманітні вправи та естафети. Вихователь середньої групи провела заняття з пізнання довкілля, на якому вихованці в ігровій формі розвинули природничі компетенції.

20 січня 2021 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради відбулося позачергове засідання методичного об′єднання вчителів початкових класів. Початківці ознайомилися з електронними версіями нових підручників для 4 класів НУШ, підготовлених видавництвом «Ранок», що вже мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», та відібрали ті, які найбільш до вподоби педагогам і дітям нової української школи.

Реформування системи освіти ставить перед педагогами нові вимоги і нові завдання. Для кращого розуміння орієнтирів в організації виховного процесу в контексті розвитку Нової української школи 5 січня 2021 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради відбулася педагогічна рада за темою «Про діяльність педагогів закладу щодо створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів, формування творчої особистості, здатної до продуктивної праці в сучасному динамічному світі». Метою заходу було визначити складники успішної роботи педагогів, акцентувати увагу на елементах педагогічної майстерності, створити креативне середовище, яке спонукає до проявів творчого мислення та інноваційних ідей; популяризувати педагогічні знахідки освітян різних вікових ланок, новаторські прийоми й форми співпраці «творчий учитель – творчий учень»; розвивати комунікативні здібності педагогів у процесі міжособистісного спілкування.

Чергове засідання педагогічної ради відбулося у формі вернісажу думок та ідей, під час якого були застосовані різні інтерактивні та тренінгові педагогічні вправи «Очікування», «Криголам», «Маю свою думку», «Я так вважаю», «Цікаве питання» тощо, які дали змогу педагогічним працівникам поглибити знання про зміст і сутність якісної освіти – стандарту нового покоління і проаналізувати свою готовність до роботи в нових умовах. Під час практичного модулю  освітяни закладу презентували свої педагогічні знахідки, ділилися досвідом пошуково-дослідницької та проектної діяльності, створили кейс ідей та пропозицій щодо запропонованої теми.

Наприкінці роботи педагогічної ради був зачитаний проект рішення педради та проведена рефлексія: ефективність нової сучасної форми проведення педради (технологія «Вернісаж педагогічних ідей»), оцінка діяльності учасників педради, її корисність і результативність.

4 січня 2021 року в комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради в перший робочий день прийдешнього року відбулись засідання шкільних методичних об’єднань.

Голови методичних об’єднань ознайомили присутніх з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо планування навчально-виховної роботи в умовах карантинних обмежень 2021 року. На засіданнях методичних об’єднань було обговорено діяльність педагогів закладу щодо створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів, формування творчої особистості, здатної до продуктивної праці в сучасному динамічному світі. Ця інформація була систематизована та узагальнена до засідання педагогічної ради комунального закладу.

Під час засідань методичних об’єднань педагогічні працівники поділились інформацією  щодо презентації модернізованої системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (АС «ІРЦ»), яка відбулася напередодні свята Миколая на YouTube та Facebook МОН. Цей важливий подарунок для дітей з особливими освітніми потребами від Міністерства освіти і науки України дозволить здобувачам освіти та їхнім батькам користуватися порталом «ІРЦ» та мобільним застосунком АС «ІРЦ» для зручного й швидкого розв’язання будь-яких питань, які стосуються взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами (https://mon.gov.ua/ua/news/rozrobleno-mobilnij-zastosunok-dlya-dopomogi-batkam-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-i-fahivcyam-irc).