Практичний психолог Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради, формуючи у вихованців закладу навичок відповідальної та безпечної поведінки, провела заняття з елементами тренінгу за темою: «Що таке друг? Що таке дружба?». За допомогою «мозкового штурму» діти визначили, що поняття «дружба» означає приязні стосунки, що засновані вони на взаємній довірі, повазі, допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків та поглядів, що дружба – це активна зацікавленість одне в одному. Також на занятті використовувались вправи, які допомагають учасникам краще пізнавати одне одного.
Сподіваємось, що подібні заняття допоможуть дітям робити дружні стосунки тільки глибшими та міцнішими.
25 лютого 2021 року в рамках атестаційного періоду, вчителем початкових класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради проведено відкритий урок з української жестової мови у 1-му класі за темою: «Дикі тварини». Учні вивчали диких тварин та дізнавалися про них багато цікавого. Основною метою заняття є розширення кругозору дітей з пізнаванням істотних ознак диких тварин; формування уміння їх розпізнавати за характерними зовнішніми ознаками, місцем мешкання та методом харчування; розвинути логічне мислення через завдання на вилучення зайвого; розвинути спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, а також дбайливе ставлення до них.
Діти добре відгадували загадки та кросворди про диких тварин, грали в дидактичні ігри: «Хто де живе у лісі?», «Чий малюк?», «Хто що їсть у лісі», вчили назви дитинчат звірів, називали диких тварин. Крім того, що дітям дуже сподобалась фізична хвилинка: «Хто що говорить?», під час якої діти відтворювали рухи та імітували диких тварин. Учні добре засвоїли тему уроку, були активні, зацікавлені, згуртовані. Було цікаво, пізнавально і весело!
Проблеми нашого спільного дому під назвою «Земля хвилює всіх» вирішували вихованці Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради під час пізнавального заходу «Екологічний квест». Діти середнього та старшого шкільного віку із задоволенням розв’язували головоломки, шукали відповіді на запитання, спілкувалися, дивились цікаві відеофільми. Організували квест з цікавими завданнями вчителі з хімії, біології, географії, фізики та історії.
У межах профорієнтаційної роботи учні 12-11 класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради завітали до Державного навчального закладу «Харківський регіональний центр професійної освіти поліграфічних медіатехнологій та машинобудування». Викладачами закладу була проведена лекція-бесіда щодо подальшого професійного вибору випускників, ознайомили з умовами вступу та навчання у закладі освіти, провели цікаву екскурсію по майстернях. Випускники побачили, як працюють деякі машини та мали змогу виконати нескладні операції на них. Цікавими були розповіді студентів закладу освіти щодо їх життя й навчання.
Дякуємо організаторам зустрічі та сподіваємось на подальшу співпрацю.
Протягом 19, 22 лютого в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради вшановували Герої Небесної сотні. Вихователі молодших вікових груп підготували та провели години пам’яті «Героям слава», «Хто вони – Герої Небесної сотні?». Учитель історії протягом тематичного уроку розповів про героїв Революції Гідності. Урок супроводжувався фільмом про факти, які відбувалися на вулиці Інститутській м. Києва у 2014 році. Старшим учням запропонували взяти участь у дебатах за темою: «Що означає бути патріотом?». Сучасна молодь має стійку позицію та особистий погляд на питання сьогодення.
У куточку слави, що оформлений у холі закладу освіти до вшанування учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні, були запалені свічки та проведена хвилина мовчання.
Пам’ятаймо своїх героїв!
22 лютого 2021 року до Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради завітали незвичайні гості – регіональні представники громадської організації «Громадський рух “Соціальна єдність”» та «Технології для людей». В рамках зустрічі нечуючі дітлахи дізналися про можливості онлайн-перекладача жестової мови, самостійно спробували поспілкуватися за допомогою онлайн-перекладача ЖМ та переконалися в тому, що можуть швидко і зручно обслуговуватися в багатьох установах м. Харкова. Отримали перелік закладів, у яких вже існує ця послуга, та завантажили собі зручний додаток ПЕРЕКЛАДАЧ ЖЕСТОВОЇ МОВИ. Сподіваємось, що цей додаток незабаром стане безкоштовним і спілкування стане ще доступнішим для нечуючих. Завдяки таким людям та сервісам світ стає доступнішим!
22 лютого в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради відбувся виховний захід до Міжнародного дня рідної мови. Учні середніх та старших класів згадали історію виникнення свята, події, пов’язані з цим днем.
Діти створили квітку, пелюстками якої стали епітети про нашу рідну українську мову. Читаючи поетичні твори українських митців, учні захоплювались майстерністю авторів, самі намагалися створити римовані рядки.
У вікторині «Майстри слова» перемогла команда «Мрійники», гравці якої згадали найбільше прізвищ українських письменників та поетів.
Пишаймося своєю рідною мовою, спілкуймося нею та вивчаймо її!
16 лютого 2021 року до Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради на науковий пікнік завітали представники науково-демонстраційного освітнього центру «ЛандауЦентр» з просвітницьким проєктом Мандрівна наука та освітнім україно-британським проєктом e-bug Ukraine.
Мета заходу – у незвичайний спосіб зацікавити дітей будь-якого віку фізикою, математикою й природничими науками. Серед представлених наукових цікавинок, які особливо сподобалися дітям: «Криві дзеркала», «Цікава естакада», «Я малюю, дивлячись у дзеркало», «Стілець йога», «Піраміда з м′ячиків», «Металеві конуси», «Сила магнітного поля», «Оптичний тунель», «Чарівний шнурок» і різноманітні логічні головоломки. Було також показано навчальне відео «Мікроби як люди», після якого малюки могли навіть погратися тими самими «Мікробами».
Усі зазначені експонати та просвітницькі локації продемонстрували, що наука може бути зрозумілою і доступною, а головне – цікавою і перспективною. І наші діти впевнилися, що це дійсно так!
16 лютого 2021 року в рамках атестаційного періоду вчителем початкових класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради Наталією Ковальовою проведено відкритий урок з української мови у 2-му класі. Тема уроку: Велика буква на початку речення, в ПІБ людей, кличках тварин, у назвах країн, міст, сіл, вулиць, річок.
Під час уроку велику увагу було приділено мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів та умінню використовувати на практиці вже набуті ключові компетентності. Під час захоплюючої квест-подорожі до світу української граматики вчителька застосовувала різні ігрові завдання і технології (авторський VideoScribe-ролик «Велика буква», «Знайди слова» (філворд), «Склади букви з ЛЕГО», гра-плутанка «Хто де живе?», «Пазли», «Склади речення», «Чарівний конверт»), інтерактивні прийоми (динамічна пауза-руханка Robot Dance), яскравий ілюстративний матеріал і мультимедійні слайди, що сприяло підвищенню рівня активності та знань учнів. Протягом всього відведеного на урок часу учителька підтримувала піднесений настрій і позитивний заряд учнів.
15.02.2021 в рамках проведення атестації педагогічних працівників вихователем вищої категорії було проведено відкритий захід: «Ігрова програма «Абетка ввічливості» для учнів 3-х класів. Під час заходу діти поповнювали свої знання про слова привітання, прощання, подяки, побажання. Прийняли участь в конкурсі «Казкознавців», де добро перемагає зло. Побували в країні «Мультляндії», в котрій допомогли Незнайкові здобути почуття відповідальності за свої вчинки; Буратіно – успішно склав іспит з питань хороших манер; а знайомство з порадами Шопокляк, закінчилося одностайним рішенням, що виконувати їх не потрібно.
Діти мали можливість відчути «чарівну» силу слів ввічливості, доброти, делікатності, чуйності; розвивали культуру поведінки, культуру мовлення; формували уявлення і потребу у доброзичливому спілкуванні з оточуючими.