16 лютого 2021 року в рамках атестаційного періоду вчителем початкових класів Комунального закладу «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради Наталією Ковальовою проведено відкритий урок з української мови у 2-му класі. Тема уроку: Велика буква на початку речення, в ПІБ людей, кличках тварин, у назвах країн, міст, сіл, вулиць, річок.
Під час уроку велику увагу було приділено мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів та умінню використовувати на практиці вже набуті ключові компетентності. Під час захоплюючої квест-подорожі до світу української граматики вчителька застосовувала різні ігрові завдання і технології (авторський VideoScribe-ролик «Велика буква», «Знайди слова» (філворд), «Склади букви з ЛЕГО», гра-плутанка «Хто де живе?», «Пазли», «Склади речення», «Чарівний конверт»), інтерактивні прийоми (динамічна пауза-руханка Robot Dance), яскравий ілюстративний матеріал і мультимедійні слайди, що сприяло підвищенню рівня активності та знань учнів. Протягом всього відведеного на урок часу учителька підтримувала піднесений настрій і позитивний заряд учнів.
15.02.2021 в рамках проведення атестації педагогічних працівників вихователем вищої категорії було проведено відкритий захід: «Ігрова програма «Абетка ввічливості» для учнів 3-х класів. Під час заходу діти поповнювали свої знання про слова привітання, прощання, подяки, побажання. Прийняли участь в конкурсі «Казкознавців», де добро перемагає зло. Побували в країні «Мультляндії», в котрій допомогли Незнайкові здобути почуття відповідальності за свої вчинки; Буратіно – успішно склав іспит з питань хороших манер; а знайомство з порадами Шопокляк, закінчилося одностайним рішенням, що виконувати їх не потрібно.
Діти мали можливість відчути «чарівну» силу слів ввічливості, доброти, делікатності, чуйності; розвивали культуру поведінки, культуру мовлення; формували уявлення і потребу у доброзичливому спілкуванні з оточуючими.
У межах атестаційного періоду психологічною службою Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради було проведено відкрите тренінгове заняття з учнями випускного 12-го класу щодо усвідомленого подальшого життя. Заняття починалося з привітання, декількох тренувальних вправ, обговоренням правил тренінгової групи. Основний час заняття зайняла інтерактивна гра «Дерево долі», метою якої було сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до власного життя, сприяння усвідомленню значення життєвих виборів у долі людини, активізувати критичне ставлення до життєвих виборів.
На завершення заняття учасники поділилися висновками, які вони зробили під час виконання вправ, враженнями, емоціями й почуттями та послухали цікаву притчу про каву.
Сподіваємося, що подібні заняття допоможуть випускникам робити свої життєві вибори усвідомлено та безпомилково, жити продуктивно й відчувати радість і задоволення від власного життя.
11.02.2020 року Олена Мірошниченко, учителька англійської мови Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради, провела відкритий урок у 9 класі.
Нечуючі підлітки вивчають англійську мову другий рік, але вже мають певний, досить широкий, словниковий запас. Педагог на уроці використовувала різноманітні технології, що сприяють підвищенню зацікавленості дітей до оволодіння мовою.
На вступному етапі діти повторили дактильну абетку, вимову й написання лексем, їх місце в усному мовленні. Протягом заняття учні виявили надзвичайну активність: урок був побудований на діалогічній основі, на тісній доброзичливій партнерській взаємодії вчительки й учнів. Завдяки застосуванню технічних засобів (спостереження за спілкуванням ASL) діти глибше засвоїли лексичний матеріал уроку.
На заключному етапі уроку діти самостійно вчилися вести діалог, писали словниковий диктант, створювали власні висловлювання. Високий професіоналізм учительки англійської мови, її вміння адаптувати програмовий матеріал до особливостей нечуючих дітей, уміння мотивувати учнів сприяє формуванню мовних, комунікативних компетентностей сучасної молодої людини.
11 лютого 2021 року у Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради проведено відкритий урок з української жестової мови для учнів 1-го класу.
Урок мав змістовний характер і проводився у формі гри-презентації. Діти засвоїли нові слова, добре відповідали на запитання, відмінно показали рівень засвоєних знань в грі «Четвертий зайвий». Весело пройшла фізична хвилинка, під час якої діти відтворювали рухи та імітували свійських тварин.
В рамках атестаційного періоду керівник гуртка «Ткацтво» Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради провела відкрите заняття на тему «Використання в гобелені різних технік: вузликова, полотняна», під час якого гуртківці ознайомились та виконали різні види переплетення у процесі оволодіння технологією виготовлення тканин. Діти ткали гобелени за власними ескізами, використовуючи різні техніки ткацтва. Проведене заняття сприяло подальшому розвитку та поглибленню естетичного смаку учнів, підвищенню навичок, пробудженню творчого потенціалу та стимулюванню інтелектуальних процесів, розширенню знань що до нових технік.
В рамках атестаційного періоду вихователі дошкільних груп Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради провели відкриті заняття. Вихователь молодшої групи провела комплексне заняття з пізнання довкілля та зображувальної діяльності на тему: «Зимонька – зима», під час якого були закріплені знання зимових ознак, продемонстровані цікаві дидактичні ігри, а також нетрадиційні техніки малювання. Вихователь середньої групи провела виховний захід – показ казки «Рукавичка», під час якого вихованці мали змогу закріпити знання назв диких тварин, а також створити власноруч казкову рукавичку для звірів. Вихователь старшої групи провела заняття з пошуково-дослідницької діяльності «Вітаміни на підвіконні». Вихованці залюбки висаджували цибулю у різні види ґрунту, вивчали властивості землі та води і отримали надзвичайне задоволення від заняття.
1-5 лютого 2021 року в рамках тижня педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп вчителі-дефектологи провели відкриті заняття. Вчитель-дефектолог молодшої групи провела нетрадиційне заняття з фонетичної ритміки для наймолодших вихованців. Під час заходу були використані елементи “пісочної терапії”, малювання за допомогою магнітів літер, які закріплювались під час фоноритміки, а також улюблений малюками конструктор LEGO, який дав можливість реалізувати принцип “навчання через гру”. Вчитель-дефектолог середньої групи провела заняття з розвитку мовлення та комунікативної діяльності за темою “Складання описової розповіді за допомогою мнемосхем”. Заняття було проведено з дотриманням бімодально-білінгвального підходу до навчання дітей з порушеннями слухової функції. Вихованці показали достатній рівень володіння та розуміння української словесної та української жестової мови під час використання мнемосхем. Вчитель-дефектолог логопедичної групи продемонструвала підгрупове заняття з розвитку мовлення за темою “Зимуючі птахи”. На занятті вихованці мали змогу прослухати спів птахів, відгадати загадки, а також продемонструвати володіння просторовими відношеннями. Дякуємо педагогам за плідну працю і за те, що поділились своїми творчими наробками.
Вихователі дошкільних груп Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради в рамках тижня педагогічної майстерності провели виховні заходи та цікаві заняття. Вихователі старшої та молодшої груп для дітей з порушеннями слухової функції провели заняття з фізичного виховання, на яких дітлахи мали змогу позмагатись, розважитись, укріпити своє здоров’я та розвинути здоров’язбережувальні компетенції. Вихователь логопедичної групи провела спортивну розвагу, яка включала в себе різноманітні вправи та естафети. Вихователь середньої групи провела заняття з пізнання довкілля, на якому вихованці в ігровій формі розвинули природничі компетенції.
20 січня 2021 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради відбулося позачергове засідання методичного об′єднання вчителів початкових класів. Початківці ознайомилися з електронними версіями нових підручників для 4 класів НУШ, підготовлених видавництвом «Ранок», що вже мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», та відібрали ті, які найбільш до вподоби педагогам і дітям нової української школи.