02 грудня 2024 року у Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” ХОР для учнів середніх класів був проведений виховний захід “Запобігання торгівлі людьми в умовах війни”, який провів представник патрульної поліції України Дмитро Ченський, в рамках Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства”. Учні були ознайомлені з формами торгівлі людьми, етапами, шляхами залучення людей у цей кримінальний бізнес, відповідальністю за вчинення торгівлею людьми. Школярі дізнались засоби запобігання залучення та потрапляння в ці важкі ситуації, отримали важливі рекомендації до яких саме служб можна звернутися по допомогу з данного питання.

В презентації були висвітлені дані торгівлі і утримання в полоні багатьох українських людей та дітей на окупованих територіях під час війни.

У разі існування підозри щодо причетності батьків дитини або осіб, що їх замінюють, до торгівлі дитиною, особи, які постійно контактують з дітьми в галузі освіти, охорони здоров’я, у сферах культури, фізичної культури та спорту, оздоровлення та відпочинку, судовій та правоохоронній сферах у порядку, встановленому чинним законодавством, інформують про це правоохоронні органи.

Держава забезпечує допомогу дитині, з моменту, коли з’явились підстави вважати, що вона постраждала від торгівлі дітьми, і до повного завершення реабілітації дитини.

29 листопада 2024р. учні Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради відвідали Дитячу точку СПІЛЬНО/UNICEF та взяли участь у занятті на тему: «Суперкоманда проти мін».

Захід було проведено у безпечному дитячому просторі, де діти були ознайомлені з цікавою презентацією книги з обережного поводження з вогненебезпечними предметами. Підступні міни та інші вибухонебезпечні предмети — загроза на десятиліття! Тож, разом з Дитячою точкою СПІЛЬНО/UNICEF, вчимо уникати небезпеки.
Офлайн-гра «Суперкоманда проти мін» у форматі квесту навчила помічати небезпечні предмети, прокладати безпечний шлях та вивчити правила мінної безпеки. Діти відповідали на питання квесту, проходили лабіринти, вивчали вогне та вибухонебезпечні предмети, правильне поводження з ними та уникання ситуацій які загрожують життю.
Другою частиною зустрічі був майстер-клас з виготовлення глиняних виробів, де кожний учень фантазував на тему власного оберіга, що дало змогу кожному автору зробити свій неповторний оберіг на щастя і вдачу.
По закінченню зустрічі кожний учасник заходу отримав сертифікат з проходження книги супергероїв “Суперкоманда проти мін”. Зустріч пройшла у дружній теплій атмосфері, вчителі нашого закладу освіти допомагали кожній дитині проходити квести та завдання, розібратись з кросвордами, та ребусами і навіть зліпити вироби із глини.

27 листопада 2024 року у Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений захід майстер-клас “Миколайчик” для учнів середніх класів. Кожна дитина з нетерпінням чекає на День Святого Миколая, щоб знайти під подушкою чи у черевичках омріяний подарунок. І буде чудово, якщо відчуття свята триватиме й під час навчання у школі. Парад майстер-класів на передодні святкування Дня Святого Миколая вже стали доброю традицією в Україні, діти із великим задоволенням чекають на це свято солодощів і подарунків, з радістю приймають участь у різноманітних заходах з цікавими поробками власноруч.

Під час заходу учні дивились мультфільм та опрацювали презентацію: “Лист до Святого Миколая”, виконали практичну
роботу: Лист Миколаю, мали можливість онлайн-зустрічі з самим Святим Миколаєм. Також дата проведення заходу співпала з днем народження навчального закладу, що було гарним приводом для створення яскравого і теплого привітання відеоролика від здобувачів освіти. Захід був насиченим інтерактивними ребусами, які учні розгадували із великою цікавістю, а також створенням листівок для ВСУ.
В цілому захід був насиченим інформаційно, мав різні види поєднання розвитку дітей: від інтелектуального, до творчого та патріотичного. Школярам дуже важливо відчувати казку, свято, щоб із задоволенням відвідувати шкільні заходи.

День народження школи

27 Листопада, 2024 by admin

Комунальний заклад “Харківська спеціальна школа 5” ХОР – унікальний заклад з величезною історією, власними традиціями, поранений, але незламний! З днем народження! Зі 128-річчям! 🤟🤟🤟

Фінансова грамотність

26 Листопада, 2024 by admin

25 листопада 2024 року у Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР був проведен захід, в рамках тижня педагогічної майстерності вихователем старшої школи був проведений захід ” Фінансова грамотність для дітей з ОП”. На заході розповідалося що таке фінансова грамотність, її головні аспекти. Мета вивчення даної теми полягала щоб навчити дітей правильно розпоряджатись грошима використовуючи вже давно відомі алгоритми, навчити дбати про власну подушку безпеки. Фінансова безпека дитини – один з основних обов’язків свідомих батьків, а фінансове виховання дитини – запорука її щасливого дорослого життя. Чим раніше дитина почне опановувати фінансові знання та навички, тим простіше їй буде приймати зважені та ефективні фінансові рішення, а це найдієвіший шлях до досягнення особистої фінансової безпеки в майбутньому.
Розпочинати говорити з дітьми про гроші та навчати фінансової грамотності варто якнайраніше.
Фінансова освіта для дітей є важливою навичкою для орієнтації в сучасному складному фінансовому середовищі. Так само як ми вчимо наших дітей читати та писати, передача фінансових знань має вирішальне значення для підготовки їх до успішного майбутнього.
Прищеплення важливості заощаджень з раннього віку не лише готує дітей до майбутньої фінансової відповідальності, але й вчить їх самодисципліні та відкладеному задоволенню. Чим раніше дитина навчиться заощаджувати, тим більш природною ця звичка стане в міру дорослішання.

З 25 листопада у КЗ «ХСШ № 5» ХОР розпочалася Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». У межах цієї акції та межах тижня педмайстерності психологічною службою закладу освіти 26 листопада проведено урок з психології для школярів з антибулінгової програми «Дружній простір» – «Як ти?» за темою «Самооцінка та самоцінність». Мета заняття – розширити знання учнів про самооцінку; сприяти усвідомленню важливості самооцінки для відчуття щастя.
Підлітковий період характеризується інтенсивним процесом формування
самооцінки, швидким розвитком самосвідомості та здатністю спрямовувати
свідомість на внутрішні психічні процеси, включаючи власний світ почуттів та
потреби в самопізнанні. Перехід від молодшого шкільного віку до підліткового
супроводжується кризою, що включає різку зміну самооцінки. У цей період в
підлітків спостерігається незадоволення самим собою, а також починає розвиватися
здатність оцінювати себе не тільки залежно від вимог дорослих, але й на основі
власних стандартів.

Учням було роз’яснено, що таке самооцінка, навіщо людині самооцінка та яка вона може бути, що таке самоцінність. На занятті діти виконували вправи: «Я — людина, яка гарно вміє…», «Я — людина, яка хоче, щоб світ став …». Також здобувачі освіти пройшли тест «Дерево з чоловічками», щоб визначити власну самооцінку.

22 листопада 2024р. учні Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради відвідали Дитячу точку СПІЛЬНО/UNICEF та взяли участь у занятті на тему: «Вартові безпеки».
Захід було проведено у безпечному дитячому просторі, де діти були ознайомлені з цікавою презентацією книги з обережного поводження з вогненебезпечними предметами.
Діти досліджують світ граючись. Тож, Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Державна служба з надзвичайних ситуацій створили брошуру «Вартові безпеки», за допомогою якої можна пояснити дітям правила поведінки з основними пожежонебезпечними предметами та навчити виявляти ситуації, що порушують правила пожежної безпеки.
Під час заходу були виконані
цікаві завдання, через які дити дізналися більше про такі предмети як газовий пальник, генератор, пічка та свічки, а також правила поведінки з ними.
Пропрацьовані розвороти у форматі віммельбуха — розвивальної картинки-розглядалки, де учні знаходили певні елементи.
Чек-лист для перевірки безпеки вдома та наліпки для перевірки, здобувачі освіти отримали на подарунок для домашнього навчання.
Пройшовши завдання “Вартових безпеки” до кінця, діти набули навичок юних експертів з пожежної безпеки і навіть зможуть провести вдома власну маленьку інспекцію.
Також елементом зустрічі була цікава руханка на кмітливість та швидкість, яка дуже сподобалась всім учням. Заключною частиною заходу було виготовлення власноруч свічки з вощини, які всі присутні змогли забрати з собою, та навіть батьки виявили бажання прийняти участь у виготовленні свічок.
В цілому захід мав багато різних напрямів : від соціального виховання дітей, в офлайн форматі зустрічі, навички в нових напрямах розвитку з теми безпеки та розвиток мовлення і дрібної моторики, художній підхід, творчість при виготовленні свічки.
Дякуємо всій команді Дитячої точки СПІЛЬНО/UNICEF за прекрасно проведений час, з нетерпінням чекаємо на наступні зустрічі, нові цікави теми та майстер-класи.

22 листопада 2024 року у Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведен захід, присвячений дню пам’яті жертв Голодомору. Пам’ять про Голодомор стала невід’ємною частиною національної пам’яті українського народу. Щороку в четверту суботу листопада українці запалюють свічки як символ пам’яті про вбитих голодом. У понад 40 містах 15 країн світу споруджені пам’ятники чи встановлені інші пам’ятні знаки на вшанування пам’яті жертв Голодомору. Метою нашого заходу було ознайомити здобувачів освіти з історією виникнення голоду 1932-1933 років в Україні, розкрити один з найбільших злочинів сталінського режиму – геноцид, спрямований проти українського народу; розкрити фактори і причини, які призвели до голоду в Україні та його наслідки.
Ми маємо розвивати вміння аналізувати, виділяти головне, порівнювати, узагальнювати, висловлювати свою точку зору, працювати з додатковою літературою, щоб вміти сприяти відновленню історичної пам’яті про голо­домор 1932-33 років.
Учні зрозуміли значення назви голодомору, хто це зробив, розгадувати ребуси, дивились мультфільм: Голодний дух та запалили свічки на хвилину мовчання, як ознаку пам’яті померлим.

 

Діти дошкільних груп знайомились з ознаками осені та працею людей у цю пору року. З вихованцями були проведені цікаві дидактичні ігри “Назви знаряддя праці”, “Так чи ні”, “Що буває восени?”, “Перелітні птахи” тощо. Вихователі малювали з дітьми осінні дерева, дощик, одяг з використанням нетрадиційних технік малювання: “штампування листям”, малювання зім’ятим папером. Під час проведення занять вихователі навчили учнів розрізняти види одягу, та ознайомили з підготовкою до зими різних видів тварин.
Діти з великим задоволенням малювали та робили з пластиліну вироби, для закріплення вивчених тем, осінньої пори року.

22 листопада 2024 р. в рамках тижня педагогічної майстерності учителів природничо-математичної галузі у Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради відбувся он-лайн виховний захід: Віртуальний квест «Видатні науковці на мапі Харкова» для учнів 7 – 12 класів та усіх бажаючих. Діти та дорослі поринули у подорож вулицями нашого рідного міста Харкова. Крок за кроком діти знайомилися з видатними харків’янами, чиї ім’я носять назви вулиць, проспектів, станцій метро, навчальних закладів та навіть лікарні. Подолати шлях допомагали знання з теми “Механічний рух”. Кожне виконане завдання відкривало ім’я видатного харківського вченого, з чиїм ім’ям ми зустрічаємося кожного дня, коли мандруємо вулицями Харкова. Як бонус діти отримали коротку розповідь про кожного науковця та його вклад в розвиток нашого міста та світову науку.

Метою заходу було показати, що вулиці Харкова, як сторінки книги, розповідають про великих діячів науки, літератури, мистецтва, історії та політики. І чим більше ми досліджуємо ці назви, тим глибше занурюємося в унікальну атмосферу міста, яке стало домом для численних геніїв та новаторів.