13 листопада в старшій дошкільній групі “Пізнайко” було проведено захоплююче он-лайн заняття з грамоти для дітей з порушеннями мовлення, на якому діти потрапили в казкову країну. Там вони долали різні перепони, вчилися складати речення, рахувати кількість слів в них, визначали мовленнєві та немовленнєві звуки, закріплювали голосні звуки, та добирали слова на заданий звук в цікавій ігровій формі. Діти з задоволенням грали, та отримали позитивні емоції.
Онлайн-формат – чудова можливість для розвитку мовлення та комунікації і соціалізації в умовах сьогодення.

Шановні благодійники Action Ukraine EU! Висловлюємо Вам слова щирої вдячності від Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради, за Вашу гуманітарну допомогу учням нашого закладу освіти💛💙
Ця підтримка – свідчення Вашого небайдужого ставлення до проблем освіти в Україні і розуміння непересічної важливості шкільного виховання.

Дуже приємно, що існують такі люди, які завжди готові прийти на допомогу іншим. Роблять це безкорисливо, доброзичливо та від щирого серця.
Надаючи допомогу в цей нелегкий для всіх нас час, Ви даруєте не просто матеріальні цінності, а даєте надію, що разом ми подолаємо будь-які негаразди. Дуже приємно працювати з людьми, які вболівають за життя і здоров’я тих, хто потребує допомоги.

Ще раз дякуємо Вам за турботу і участь, підтримку та Ваші щирі і чуйні серця!

Майстер-клас мистецтво писанкарства: від історії виникнення до готового виробу, був проведений керівником гуртка Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради. Писанкарство – це унікальне мистецтво ручної роботи, яке має глибокі історичні коріння в Україні. Це мистецтво виготовлення писанок, тобто яєць, на яких наноситься орнамент та символіка за допомогою різноманітних кольорів та технік. Писанкарство має важливе місце в українській культурі та традиціях, і його символіка надає особливого значення кожній писанці.

Майстер-клас дуже зацікавив учнів не тільки теоретичною частиною, в якій вони ознайомились з історією виникнення цього виду народної творчості, а ще й практичним виготовленням писанки власноруч з орнаментом фантазування автора.
Мистецтво писанкарства – це важлива складова української культури та мистецтва. Дерев’яні писанки, розписані вручну, мають особливе місце в серцях українців і вражають своєю красою та символікою. Кожна писанка створена з любов’ю та майстерністю, і вона несе в собі багато позитивних емоцій та духовних цінностей. Тож писанкарство – це не лише мистецьке виробництво, але й спосіб зберегти національну спадщину та виразити красу української культури.

6 листопада відбувся кулінарний майстер-клас «Українські вареники» для учнів 5-11 класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради . Захід складався з теоретичної частини, в якій керівник гуртка ознайомив учнів з презентацією історії виникнення цієї страви, надав чіткі пропорції для приготування, та практичної частини, в якій продемонстрував виготовлення з початкової стадії до кінцевого результату готової продукції.

Кулінарія дуже позитивно впливає на стабілізацію психологічного стану людини. Саме приготування їжі вимагає концентрації, спокою, відповідального до себе відношення та творчого підходу. Кулінарія – це є своєрідна медитація.

Приготування їжі може бути настільки корисним для ментального (емоційного) благополуччя, що, як повідомляє дослідження The Wall Street Journal, терапевти тепер рекомендують уроки кулінарії як спосіб лікування депресії та тривоги, а також розладів харчової поведінки, Синдрому дефіциту уважності та гіперактивності (СДУГ) і залежності.

Неймовірно цікавий, корисний майстер-клас з вивчення прийомів Петриківського розпису “Калина”, був проведений керівником гуртка Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради. Під час заходу діти долучились до світу унікального народного декоративно-ужиткового мистецтва – Петриківського розпису й створили малюнки в цій техніці, де зобразили один з символів українського народу – гілочку калини. Творчі заняття з тематики народних традицій сприяють бажанню пишатися тим що ми українці, виховують у дітей любов та повагу до української історії.
Важливо виховувати і прививати любов дітей до мистецтва свого краю через народознавство.

4 листопада відбулася гра-вікторина «Подорож ремеслами» для учнів 5-11 класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради. Захід складався з п’яти інтерактивних завдань та практичної роботи з виготовлення іграшки-мотанки з ниток «Коник». На початку гри діти поділилися на дві команди, які змагалися між собою на кращі знання з декоративно-прикладного мистецтва. За підсумком змагань обидві команди набрали однакову кількість балів та із задоволенням виготовили іграшку-мотанку з ниток «Коник».

 

 

Останні теплі дні жовтня 2024 учні Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради взяли участь в інклюзивному благодійному заході-майстер-класі з приготування грузинської страви хачапурі. Майстер-класи з кулінарії мають низку переваг над класичним форматом освіти в контексті практичних навичок, творчих здібностей та особистого зростання. Опанування кулінарії з ранніх років сприяє отриманню практичних навичок, які будуть корисними не лише на кухні, але й у повсякденному житті, зокрема: моторні навички, математичні навички, наукові знання, соціальні навички, креативність, здорові звички. Кулінарний майстер-клас дав унікальну можливість отримати нові знання, дізнатися про кулінарні традиції різних культур, зокрема Грузії та її національної кухні. Діти провели час весело та з користю, розвинули креативність та співпрацю в команді.

Велика подяка за запрошення Харків Фонд 1654, неймовірні емоції наших дітей, нові блюда та знання в сфері ресторанної справи.

Ця осінь видалась дуже яскравою для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради, вихованці відвідали багато майстер-класів від кулінарних до флористичних. Школярі взяли участь в інклюзивному благодійному заході-майстер-класі з флористики “Чарівний осінній букет”. Кожен з учасників власноруч збирав свою неповторну квіткову композицію, яка мала каркас у вигляді тикви. Природа з глибокої давнини була стимулом для творчості. Флористика – один із сучасних напрямів декоративно-ужиткового мистецтва, який так тісно пов’язаний зі світом природи. На занятті в процесі виготовлення композиції учні ознайомились з основами флористики, композиції та сучасних технік декоративно-ужиткового мистецтва. Вихованці розвивали просторову уяву, відчуття кольору, естетичний смак, фантазію та креативність. Кожен букет мав неповторний колорит, розкрив внутрішній світ і креативність авторів.

Велика безмежна подяка благодійний “Харків Фонд 1654” за розвинення світогляду наших вихованців, нові горизонти пізнання себе і світу, навички в сфері флористичної майстерності, посмішки та гарні емоції.

До Міжнародного дня боротьби з наркоманією, в Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради були проведені заняття з елементами тренінгу «Наркотикам – Ні» та «Чим ризикує підліток, коли починає вживати наркотики?». За час роботи діти розглянули й обговорити сутність здорового способу життя людини, проаналізували ситуацію щодо проблеми наркоманії у наш час. Метою виховного заняття є сприяння пропаганді здорового способу життя; зрощування здорового молодого покоління; пояснення дії наркотиків на організм людини.
Головні цінності суспільства – життя і здоров’я людини, які діти повинні розуміти і намагатись їх наслідувати.

25 жовтня 2024 року педагоги Комунального закладу “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради взяли участь у X Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології “Безбар’єрність в освіті осіб з особливими потребами: досвід та інновації”
Велика подяка всім за участь у конгресі, за цікаві доповіді, за впровадження новітніх ідей та рекомендації, щодо роботи з дітьми у воєнний час. Доповідачі розкрили такі актуальні теми як:
– Мірошник О.В. “Досвід роботи комунального закладу  “Харківська спеціальна школа 5″ Харківської обласної ради про особливості роботи з корекції та розвитку мовлення дітей з порушенням слуху на заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови  в умовах сучасних викликів”;
– Лаврикова Ю.С. “Розвиток творчих здібностей  учнів з порушеннями слуху під час дистанційного навчання”;
– Кравченко Н.Д. “Діяльнісний підхід на уроках “Я досліджую світ” з учнями з порушенням слуху”;
– Баул Н.А. “Психолого-педагогічний супровід дітей з порушенням слуху в умовах військового стану”;
– Єфімова Т.В. “Про особливості роботи з корекції та розвитку мовлення дітей з порушенням слуху на заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови”;
– Андрєєва О.В. “Шлях до безбар’єрності”;
– Деренько Т.В. “Ефективні шляхи забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти з порушенням слуху в умовах дистанційного навчання”.
Міжнародний конгрес –  важлива подія у шкільному освітньому просторі. Вчителі з різник куточків нашої країни, працюючи у такий важкий час, вдосконалюють методи роботи, шукають шляхи подолання криз пов’язаних з дистанційним навчанням і все це для підвищення якості освіти! Важливим, також, є обмін досвідом з міжнародною вчительською спільнотою та розширення професійної компетентності.