Згідно річного плану роботи 08 січня 2025 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа №5» Харківської обласної ради було проведено засідання педагогічної ради школи за темою: “Соціально-педагогічні аспекти взаємодії вчителів, учнів, батьків в освітньому процесі закладу “.
У головній доповіді, з якою виступила заступник директора з виховної роботи, було доведено актуальність вищеозначеної теми, визначено не тільки головні напрямки та зміст роботи з корекції та поліпщення якості роботи дітей з різними порушеннями слухової функції закладу в умовах дистанційного навчання та воєнного стану, а й наголошено, що «ми повинні перемістити фокус уваги з академічних успіхів, успіхів саме у навчанні, на підтримку і нормалізацію психічного стану учнів».
Бачення проблеми і пошук сучасних способів її подолання було відображено у розкритті всіх соціально-педагогічних аспектів взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу закладу, пошуку новітніх, оригінальних форм їх виконання з впровадженням найбільш креативних ідей в освітній процес.
В атмосфері піднесеного настрою та позитивних емоцій усі присутні змогли поділитися новими відкриттями та враженнями, у яких гармонійно співіснували сучасні інтерактивні інноваційні технології та багаторічний досвід.
03.01.2025 року у Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” ХОР відбулись засідання методичних об’єднань: вчителів початкових класів та корекційних педагогів, керівників гуртків і вчителів трудового навчання, вчителів суспільно-природничих та математичних дисциплін, дошкільних груп і вихователів групи продовженого дня.
На засіданнях були розглянуті методичні рекомендації щодо організації виховного процесу в закладах освіти, які запропонувало Міністерство освіти і науки України, місцеві органи виконавчої влади.Особливу увагу було приділено питанням медіакультури, конфединційності інформації та приватних даних учнів.
Вчителями були розглянуті питання про виконання рішень попереднього засідання методичного об’єднання: соціально-педагогічні аспекти взаємодії педагогів, учнів, батьків в освітньому процесі закладу освіти, обговорення результатів підвищення кваліфікації членів методичного об’єднання за 2024 рік. Також проводилось обговорення плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2025 рік та підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації у 2025 році.
Засідання були проведені в онлайн, офлайн та змішаному форматах.
30 грудня 2024 року відбулося засідання творчої групи корекційних педагогів на тему: «Творчі техніки навчання для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами». Засідання проходило в онлайн форматі. Усі раді були знову зустрітися в теплому колі друзів. Спектр питань, що розглядалися та обговорювалися на засіданні, був досить різноманітним. Наталія Матвієнко, вчитель-логопед дошкільної групи, ознайомила присутніх з кінезіологічними вправами як засобом розвитку дитини в умовах дистанційного навчання. Тетяна Фролова та Іванна Белевцова, педагоги початкових класів, поділилися власним досвідом з питань розвитку мовлення та комунікації дітей з порушенням слухової функції та розвитку довіри до вчителя наймолодших школярів в умовах НУШ. Наталія Кравченко розповіла про роботу з тривожними дітьми. Її виступ став у нагоді не тільки школярам, а й усім педагогам. Тетяна Єпіфанова-Кожевнікова створила власне відео, де ознайомила колег та колежанок з інноваційними видами та формами корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. На розсуд педагогів був представлений адвент календар корекційно-розвиткової роботи, яскравий, сучасний, новітній. Ірина Полякова розповіла про індивідуальний та диференційований підхід у роботі з молодшими школярми, які мають супутні захворювання. Виступаючі підготували цікаві, корисні, яскраві презентації, поділилися власним досвідом, провели деякі практичні вправи з педагогами. Зустріч пройшла в дружній, невимушеній та теплій атмосфері.
Феєричним закінченням 2024 року для школярів та дітей дошкільного віку Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради було новорічне яскраве свято у одному з найбільших торгово-розважальних центрів Харкова “ТРЦ Nikolsky”. Цей заклад – візитна картка Харкова в самому центрі міста. Для дітей було новорічне розважальне шоу з елементами руханки, веселими конкурсами, та смачними подарунками. Діти дуже раділи ростовим лялькам, Святому Миколаю, з задоволенням приймали участь у всіх конкурсах, багато рухались, стрибали, танцювали і приймали активну участь в усіх запропонованих завданнях Святого Миколая і його чарівної помічниці.
Багато благодійних організацій також прийняли участь у привітанні дітей нашого навчального закладу з Новим Роком і Різдвом Христовим. Всі вихованці від самих маленьких до навіть випускних класів отримали декілька і солодких і таємних яскравих подарунків від організацій і фондів.
По закінченню свята “ТРЦ Nikolsky” запросив всіх бажаючих дітей до розважального комплексу Смайл Парк в “ТРЦ Нікольський”, де були неймовірні атракціони, VR-land, дитячі батути, гойдалки та багато дитячих розваг.
Сьогодні ми здійснили дитячу мрію наших великих і маленьких учнів-зустрітись разом, весело відсвяткувати прийдешні свята та отримати такі омріяні веселощі, радість та багато різноманітних подарунків.
Безмежна подяка “ТРЦ Nikolsky” за яскраве новорічне свято, відвідування парку розваг та солодкі подарунки всім учням нашого навчального закладу. Низький уклін і вдячність від щирого серця кожному благодійному фонду та організаціям, які своїми подарунками зробили це свято незабутнім, як для наших вихованців, так і для їхніх батьків. Люди-Ви неймовірні, саме це і є Різдвяне диво, а про кожного чарівника ми розповімо окремо в наступних публікаціях.
27 грудня 2024 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР був проведений захід ” З Новим Роком, зустрічаємо 2025 “. Вже новорічний настрій панує в нашому шкільному просторі, тому вихователі ознайомили учнів з відео репортажем про новорічний Харків, емоційно згадали миті, за які року що минає можна подякувати. Разом всі присутні на заході опрацювали презентацію про наступний 2025 рік змії, проходили новорічні вікторини. Також учні розгадували ребус: “Новий рік крокує по планеті”.
21 грудня 2024р. учні Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради прийняли участь у кулінарному майстер-класі в просторі організації Грін-Ландія.
Кулінарія – це не тільки про смачно поїсти, а ще – це дієвий спосіб реабілітації та терапії. Кулінарія ефективна, оскільки вона заохочує до творчості. Творчість, в свою чергу, – це один із критеріїв ментального здоров’я, згідно Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ).В теперішніх реаліях війни, в котрих живуть українці, – дуже важливо приділяти особливу увагу дітям, тому що саме вони майбутнє нашої країни. Саме діти зараз потребують реабілітації та максимум уваги з боку дорослих. Саме тому, ми багато уваги приділяємо офлайн зустрічам з нашими учнями, великий ажіотаж викликали саме кулінарні майстер-класи для учнів середнього і старшого віку з проектом Грін-Ландія.
Заняття складалось з двох частин, перша з яких було виготовлення фігурних виробів з дріжджового тіста кожним з присутніх учнів. Поки вироби випікались, учні грали в розважальні ігри, робили карну об’ємну поробку у вигляді коробки, для зберігання та транспортування випічки.
По закінченню заходу кожен присутній отримав свій солодкий приз у вигляді дріжджової фігури власного виробництва, та самотужки прикрасив ласощі цукровою пудрою.
Це була крайня кулінарна зустріч в просторі організації Грін-Ландія, безмежно дякуємо за теплий прийом, дитячий сміх, яскраві емоції, нові навички та знання, з нетерпінням очікуємо наступні цікаві заходи вже в наступному році.
Напередодні святкових днів на уроці з технологій було підведено підсумки конкурсу серед 5-6 класів «Прикрась ялинку!» Діти власноруч зробили ялинкові прикраси, надавши святу особливої атмосфери! Створюємо новорічний настрій разом!!!
18 грудня відбувся виховний захід «Хто багато знає, той перемагає» для учнів 5-11 класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради. Захід складався з теоретичної частини, в якій вихователі ознайомили учнів з презентацією мінної безпеки, де були розглянуті чотири компоненти мінної просвіти за міжнародними стандартами, ознаки небезпечних вибухівок, їх назви, вигляд та всі офіційні і не офіційні знаки вогневої небезпеки. Друга частина складалась з проходження квесту з митної безпеки, ребусу на задану тематику, та пошуку прихованих вибухівок на заданому просторі, які були вміло замасковані автором. Учні вдало пройшли всі випробування і по закінченню уроку отримали сертифікати про проходження квесту.
Українські діти вже розбираються у видах боєприпасів та мін, знають, як звучать «прильоти», обізнаність дітей у таких непростих темах зараз дуже важлива. Одна дитина може донести інформацію іншій або стримати друзів на ігровому майданчику, якщо ті знайдуть щось небезпечне. Але відповідальність за інформування про загрозу лежить на дорослих — як батьків, так і вчителів. І в цій справі в них є надійний помічник, завжди готовий прийти на допомогу, — чотирилапий сапер Патрон. Через активні бойові дії у різних частинах країни зростає небезпека від вибухонебезпечних предметів для нашого життя. Шкода, якої можуть завдати ці предмети, непоправна та навіть смертельна. Метою заходу було пояснити учням у легкій та розважальній формі про правильну поведінку, та пригадати вкрай важливі правила мінної безпеки.
Навчання дітей старшої логопедичної групи вимагає особливого підходу, адже на цьому етапі розвитку важливо не тільки засвоєння знань, а й корекція мовленнєвих порушень. Тема свійських птахів є чудовим матеріалом для розвитку мови, адже вона включає багато простих і знайомих образів, звуків і понять, що легко з зацікавленістю сприймаються дітьми. Вивчення свійських птахів допомагає не тільки розширити лексичний запас, але й сприяє розвитку фонематичного сприйняття, поліпшенню артикуляції та координації мовленнєвих рухів.