6 листопада відбувся кулінарний майстер-клас «Українські вареники» для учнів 5-11 класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради . Захід складався з теоретичної частини, в якій керівник гуртка ознайомив учнів з презентацією історії виникнення цієї страви, надав чіткі пропорції для приготування, та практичної частини, в якій продемонстрував виготовлення з початкової стадії до кінцевого результату готової продукції.

Кулінарія дуже позитивно впливає на стабілізацію психологічного стану людини. Саме приготування їжі вимагає концентрації, спокою, відповідального до себе відношення та творчого підходу. Кулінарія – це є своєрідна медитація.

Приготування їжі може бути настільки корисним для ментального (емоційного) благополуччя, що, як повідомляє дослідження The Wall Street Journal, терапевти тепер рекомендують уроки кулінарії як спосіб лікування депресії та тривоги, а також розладів харчової поведінки, Синдрому дефіциту уважності та гіперактивності (СДУГ) і залежності.

Неймовірно цікавий, корисний майстер-клас з вивчення прийомів Петриківського розпису “Калина”, був проведений керівником гуртка Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради. Під час заходу діти долучились до світу унікального народного декоративно-ужиткового мистецтва – Петриківського розпису й створили малюнки в цій техніці, де зобразили один з символів українського народу – гілочку калини. Творчі заняття з тематики народних традицій сприяють бажанню пишатися тим що ми українці, виховують у дітей любов та повагу до української історії.
Важливо виховувати і прививати любов дітей до мистецтва свого краю через народознавство.

4 листопада відбулася гра-вікторина «Подорож ремеслами» для учнів 5-11 класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради. Захід складався з п’яти інтерактивних завдань та практичної роботи з виготовлення іграшки-мотанки з ниток «Коник». На початку гри діти поділилися на дві команди, які змагалися між собою на кращі знання з декоративно-прикладного мистецтва. За підсумком змагань обидві команди набрали однакову кількість балів та із задоволенням виготовили іграшку-мотанку з ниток «Коник».

 

 

Останні теплі дні жовтня 2024 учні Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради взяли участь в інклюзивному благодійному заході-майстер-класі з приготування грузинської страви хачапурі. Майстер-класи з кулінарії мають низку переваг над класичним форматом освіти в контексті практичних навичок, творчих здібностей та особистого зростання. Опанування кулінарії з ранніх років сприяє отриманню практичних навичок, які будуть корисними не лише на кухні, але й у повсякденному житті, зокрема: моторні навички, математичні навички, наукові знання, соціальні навички, креативність, здорові звички. Кулінарний майстер-клас дав унікальну можливість отримати нові знання, дізнатися про кулінарні традиції різних культур, зокрема Грузії та її національної кухні. Діти провели час весело та з користю, розвинули креативність та співпрацю в команді.

Велика подяка за запрошення Харків Фонд 1654, неймовірні емоції наших дітей, нові блюда та знання в сфері ресторанної справи.

Ця осінь видалась дуже яскравою для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради, вихованці відвідали багато майстер-класів від кулінарних до флористичних. Школярі взяли участь в інклюзивному благодійному заході-майстер-класі з флористики “Чарівний осінній букет”. Кожен з учасників власноруч збирав свою неповторну квіткову композицію, яка мала каркас у вигляді тикви. Природа з глибокої давнини була стимулом для творчості. Флористика – один із сучасних напрямів декоративно-ужиткового мистецтва, який так тісно пов’язаний зі світом природи. На занятті в процесі виготовлення композиції учні ознайомились з основами флористики, композиції та сучасних технік декоративно-ужиткового мистецтва. Вихованці розвивали просторову уяву, відчуття кольору, естетичний смак, фантазію та креативність. Кожен букет мав неповторний колорит, розкрив внутрішній світ і креативність авторів.

Велика безмежна подяка благодійний “Харків Фонд 1654” за розвинення світогляду наших вихованців, нові горизонти пізнання себе і світу, навички в сфері флористичної майстерності, посмішки та гарні емоції.

До Міжнародного дня боротьби з наркоманією, в Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради були проведені заняття з елементами тренінгу «Наркотикам – Ні» та «Чим ризикує підліток, коли починає вживати наркотики?». За час роботи діти розглянули й обговорити сутність здорового способу життя людини, проаналізували ситуацію щодо проблеми наркоманії у наш час. Метою виховного заняття є сприяння пропаганді здорового способу життя; зрощування здорового молодого покоління; пояснення дії наркотиків на організм людини.
Головні цінності суспільства – життя і здоров’я людини, які діти повинні розуміти і намагатись їх наслідувати.

25 жовтня 2024 року педагоги Комунального закладу “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради взяли участь у X Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології “Безбар’єрність в освіті осіб з особливими потребами: досвід та інновації”
Велика подяка всім за участь у конгресі, за цікаві доповіді, за впровадження новітніх ідей та рекомендації, щодо роботи з дітьми у воєнний час. Доповідачі розкрили такі актуальні теми як:
– Мірошник О.В. “Досвід роботи комунального закладу  “Харківська спеціальна школа 5″ Харківської обласної ради про особливості роботи з корекції та розвитку мовлення дітей з порушенням слуху на заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови  в умовах сучасних викликів”;
– Лаврикова Ю.С. “Розвиток творчих здібностей  учнів з порушеннями слуху під час дистанційного навчання”;
– Кравченко Н.Д. “Діяльнісний підхід на уроках “Я досліджую світ” з учнями з порушенням слуху”;
– Баул Н.А. “Психолого-педагогічний супровід дітей з порушенням слуху в умовах військового стану”;
– Єфімова Т.В. “Про особливості роботи з корекції та розвитку мовлення дітей з порушенням слуху на заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови”;
– Андрєєва О.В. “Шлях до безбар’єрності”;
– Деренько Т.В. “Ефективні шляхи забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти з порушенням слуху в умовах дистанційного навчання”.
Міжнародний конгрес –  важлива подія у шкільному освітньому просторі. Вчителі з різник куточків нашої країни, працюючи у такий важкий час, вдосконалюють методи роботи, шукають шляхи подолання криз пов’язаних з дистанційним навчанням і все це для підвищення якості освіти! Важливим, також, є обмін досвідом з міжнародною вчительською спільнотою та розширення професійної компетентності.

У Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради
різновіковою дошкільною групою з порушенням слуху «Зірочки», було проведене заняття, з використанням нетрадиційних технік, відео презентації, та ознайомлення малечі з овочами і фруктами.
Граючись- навчаємось! Гра надзвичайно важлива зараз в умовах сьогодення, це природний ресурс дитини для подолання кризових ситуацій. Дітлахи познайомились із овочами, диференціювали їх в порівнянні з фруктами, “варили борщ” та пригощали їм своїх батьків!

Ми збираємо морквини.
Будуть взимку вітаміни.
Бо корисні до сніданку.
Сік, салат і запіканка!

Пригадували вимову та спосіб утворення голосних звуків. Це було легко і цікаво в ігровій формі з використанням відео- презентації. Діти вибирають навчання через гру!

25 жовтня педагоги Комунального закладу “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради долучилися до написання Всеукраїнський радіодиктант національної єдності-2024. Цьогорічний текст диктанту під назвою «Магія голосу» написала відома українська письменниця Оксана Забужко, а читав його поет та військовослужбовець 68 бригади Павло Вишебаба. Щороку тисячі людей сідають одночасно в різних куточках України й світу, щоб написати Радіодиктант національної єдності, який об’єднує людей навколо України в усьому світі.

Жовтнева педагогічна рада: Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради. Доповідач Сергій Корсун розкрив багато важливих питань, з заданої теми, таких як: критерії технологічності педагогічної технології, стратегія компенсації навчальних втрат. Запропоновано: використання інтерактивних методів навчання на уроках, підтримку емоційного благополуччя, стратегії компенсації навчальних втрат, та засоби надолуження прогалин у навчанні. Доповідач широко висвітлив кожну з актуальних тем доповіді для сьогодення шкільної роботи в офлайн-режимі, відповів на багато питань вчителів, що викликало жваву дискусію з аудиторією. Найголовніше, були визначені шляхи та методи подолання проблем, та підвищення якості освіти під час воєнного стану.