14 жовтня учні різної вікової категорії КЗ «Харківська спеціальна школа 5» ХОР взяли участь у психо-соціальному заході з художним майстер-класом разом з БО “БФ Посмішка ЮА” в рамках проєкту ” Життя без бар’єрів: допомога організаціям, громадам, людям з інвалідністю та дітям у постраждалих регіонах сходу та півночі України ” на осінню тематику. Діти з вихователями виготовляли лісового їжака, маленьких звіряток з повітряного пластиліну. Малювання та ліплення – це не лише цікаве дозвілля, а й важлива складова розвитку дітей, особливо школярів із порушеннями слуху. Такі види творчої діяльності допомагають розкрити внутрішній світ дитини, сприяють розвитку емоційного інтелекту та формують впевненість у власних силах, дають розвиток комунікації та самовираження. Діти з порушенням слуху нерідко мають труднощі у вербальному спілкуванні. Малювання й ліплення стають для них мовою почуттів і думок. Через кольори, форми, лінії вони можуть висловити те, що важко передати словами. Також це сприяє учням розвитку дрібної моторики і зорового сприйняття. Під час малювання дитина тренує рухи пальців, координацію рук і очей. Ліплення з пластиліну чи глини стимулює розвиток сенсорних відчуттів, що позитивно впливає на мовленнєвий розвиток і пізнавальні процеси. Формування уваги, терпіння і посидючості. Творчий процес вимагає зосередженості, уважності до деталей, послідовності дій. Це допомагає дітям із порушенням слуху краще контролювати свою поведінку, знижує рівень тривожності й покращує емоційний стан. Підтримка емоційного здоров’я. Малювання і ліплення мають терапевтичний ефект. Вони допомагають зняти напруження, позбутися страхів, висловити емоції через образи, кольори та форми. Це особливо важливо для дітей, які не завжди можуть поділитися своїми почуттями словами. Соціалізація через творчість. Колективні заняття з малювання чи ліплення створюють атмосферу співпраці та взаєморозуміння. Діти вчаться спілкуватися за допомогою жестів, міміки, спільних дій, розвивають дружні стосунки й навички командної роботи.

Отже, малювання і ліплення — це не лише засіб розвитку естетичного смаку, а й потужний інструмент підтримки особистісного та емоційного зростання школярів із порушенням слуху. Через творчість діти відкривають для себе світ, навчаються бачити красу й виражати себе без слів. Дякуємо БО ” БФ Посмішка ” за турботливе ставлення до кожної особливої дитини, прекрасну взаємодію з батьками, яскраві та цікаві поробки.

10 жовтня у світі відзначається Всесвітній день психічного здоров’я. У КЗ «Харківська спеціальна школа 5» ХОР цей день пройшов під гаслом «Здорова душа – спокійне серце!». Метою проведення виховного заходу було привернути увагу учнів до важливості турботи про свій емоційний стан, навчити розуміти й підтримувати одне одного.

Вихователі разом із психологічною службою школи підготували пізнавальну та водночас доброзичливу програму. Діти взяли участь у тренінгових вправах, які допомагали розпізнавати емоції, долати тривогу, вчитися слухати й підтримувати друзів. Особливу увагу приділено поняттю «психологічного комфорту» — створенню в школі атмосфери, де кожен почувається прийнятим і захищеним.

Під час інтерактивної гри «Моє сонечко настрою» учні поділилися тим, що допомагає їм залишатися у гарному настрої: дружба, музика, спорт, прогулянки, спілкування з рідними.
Також діти створили «Дерево гарних думок», на листочках якого написали побажання собі та іншим: «Посміхайся частіше», «Вір у себе», «Не бійся просити про допомогу».

Учителі наголосили, що психічне здоров’я — це не лише відсутність проблем чи стресу, а й уміння піклуватися про себе, цінувати відпочинок, спілкування, творчість. Адже тільки внутрішньо гармонійна людина здатна бути щасливою, успішною і доброзичливою до інших.

Захід став ще одним кроком у формуванні шкільного середовища, де повага, підтримка й доброта є головними цінностями.
Пам’ятаймо: турбота про психічне здоров’я — це турбота про наше життя! 🌼

Космос — це безмежний і загадковий світ, який завжди захоплює уяву дітей і дорослих. У КЗ «Харківська спеціальна школа 5» ХОР відбувся пізнавальний виховний захід «У подорож до зірок!», присвячений знайомству з дивовижним світом Всесвіту. Учні переглянули цікаві відео про планети, дізналися про перший політ людини в космос та обговорили, чому важливо вивчати космічний простір. Учні створювали аплікації «Моя планета», а також — взяли участь у вікторині «Що я знаю про космос?».

Такі заходи допомагають дітям розширювати кругозір, розвивають інтерес до науки та техніки, навчають мріяти й вірити, що навіть найсміливіші ідеї можуть стати реальністю. 🌠

Всесвітній день ментального здоров’я — день, який нагадує нам про важливість турботи не лише про фізичне, а й про психічне благополуччя кожної людини. 7 жовтня 2025 року для учнів різновікової категорії КЗ «Харківська спеціальна школа 5» ХОР разом з БО «БФ Посмішка ЮА» відбувся захід з психо-емоційної підтримки, спрямований на формування позитивного ставлення до себе, розвитку емоційної стійкості та підтримку атмосфери доброзичливості й взаємоповаги. Учні дізнались, що означає бути емоційно здоровим, як справлятися зі стресом, підтримувати друзів у складні моменти та коли варто звертатися по допомогу. Під час проведення заходу, інтерактивних ігор і тренінгів школярі вчилися розпізнавати власні емоції, виражати їх у безпечний спосіб і розуміти почуття інших. Представники фонду наголосили, що ментальне здоров’я — це не лише відсутність проблем, а стан внутрішньої гармонії, коли ми почуваємося спокійно, впевнено й щасливо.

Також для дітей був проведений майстер-клас на тематику осіннього сезону: діти робили гарбузи, дерево щастя та малювали свої мрії. Велика подяка організації і всім працівникам БО ” БФ Посмішка ЮА” за цікаві поробки, творчий розвиток і цікаво проведений час. З нетерпінням чекаємо наступних зустрічей. Ми переконані, що шкільне навчання — це не лише місце для набуття знань, а й простір, де кожен може відчути себе потрібним, почутим і прийнятим. Піклуючись про ментальне здоров’я дітей, ми формуємо здорове, успішне й щасливе покоління!

7 жовтня психологічною службою закладу КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР було проведено виховний захід на тему: “Емоційний інтелект як одна з протидій булінгу” присвячений Всесвітньому Дню протидії булінгу. Під час заходу учням було роз’яснено що таке емоційний інтелект, його складові, та як він впливає на психічне здоров’я. Було обговорено яку роль він відіграє в протидії булінгу, адже саме він є головним центром управління емоцій людини. Причинами дискримінаційного ставлення є такими ж, як і у дорослих, а саме: мова, стать, національність і раса, зовнішній вигляд, можливість навчання та розвитку, наявність захворювань. Найстрашніше, що дискримінація може проявлятися як з боку дорослих, так і від самих дітей. Важливим є те, що подібне явище в дитячому віці сприймається трагічніше і болючіше, і може стати причиною психологічної травми.

Варто пам’ятати, що не кожен конфлікт є булінгом. Цькування — це тривалі, повторювані дії, а одинична сутичка між учасниками таким не може вважатися. Наприклад, якщо друзі посварилися та побилися чи діти разом весело штовхалися, але одна із них впала і забилася — це не вважається булінгом. Проте, якщо однолітки на чолі з булером регулярно насміхалися, принижували або ховали та кидали речі дитини, штовхали, не вперше нецензурно обзивали та били, викладали в соцмережі непристойні чи «відфотошоплені» знімки дитини — потрібно негайно діяти.

Для виключення подібного явища і його наслідків, потрібно постійно підтримувати контакт з дитиною, його вчителями та вихователями, в деяких випадках буде корисно спілкуватися з батьками його друзів. Потрібно брати участь у вихованні дітей і прищеплювати їм традиційні норми моралі і благочестя.

03 жовтня 2025 року для учнів старшої вікової категорії КЗ «Харківська спеціальна школа 5» ХОР вихователями була проведена виховна година на тему: “Фінансова грамотність без небезпеки, або врятуй свої гроші “, де дітям було запропоновано перегляд інформативно-повчаючої на конкретних прикладах презентації. Фінансова грамотність – це сукупність отриманих знань і набутих навичок, без яких складно взаємодіяти з грошима розумно. Опанувати її необхідно кожній людині, адже саме від неї залежить фінансовий добробут і комфортне життя в цілому. Школа фінансової грамотності для дітей необхідна будь-якому школяреві. Крім того, що малюк навчиться правильно вибудовувати відносини з грошима, ці знання знадобляться йому протягом усього життя.

Також психологічною службою закладу було проведено шкільний кіноклуб, фільм “Життя і мета собаки.” Фільм « Життя і мета собаки » дуже глибокий і цінний для виховання дітей середньої та старшої школи. Його використання у кіноклубі дає багато виховних і психологічних результатів. Ось основні ідеї та уроки, які могли засвоїти учні: вірність і відданість. Діти побачили, що собака завжди лишається поряд із людиною, навіть після втрат, змін чи розлуки. Це вчить цінувати вірність у дружбі та родині. Любов і турбота. Фільм показав, наскільки важливо дарувати тепло та любов ближнім. Тварина стає членом сім’ї і відчуває ставлення господарів. Відповідальність. Догляд за собакою – це обов’язок. Учні зрозуміли, що будь-який вибір (завести тварину чи взяти на себе інші зобов’язання) потребує відповідального ставлення. Співпереживання та емпатія. Коли тварина страждає чи радіє, діти співпереживають. Це розвиває емоційний інтелект і здатність розуміти чужі почуття. Дружба і довіра.

Фільм вчить, що справжній друг – це той, хто не зрадить. Собака виступає символом безумовної довіри, якої часто не вистачає в людських стосунках. Сенс і призначення. Центральна ідея фільму – у кожного є своя мета. Діти задумуються: для чого вони живуть, що можуть дати світу, чим зробити інших щасливими. Подолання втрат і прийняття змін. Через зміну господарів і переродження собаки учні навчилися, що життя складається з втрат і нових початків, і це природно.

Отже, цей фільм навчив дітей доброті, людяності, відповідальності, любові до тварин і до ближніх, а також змусив замислитися про сенс власного життя.

1 жовтня – це особливе свято для всіх українців, адже саме цього дня ми вшановуємо мужність і відвагу тих, хто захищає рідну землю. У дошкільних групах КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР проведені заняття присвячені Дню захисника України для трьох вікових груп.
Малята дізналися про значення цього свята у житті нашого народу, познайомилися з символами мужності та героїзму українських воїнів. Діти з цікавістю слухали вихователів. Особливо зворушливим моментом стало виготовлення малюнків та аплікацій для наших захисників. У своїх дитячих роботах малюки відобразили найтепліші почуття: любов до рідної країни, вдячність воїнам та мрію про мирне небо.Такі заходи допомагають виховувати у дітей перші паростки патріотизму, любов до Батьківщини та гордість за її героїв. Адже саме з дитячого садочка формується повага до тих, хто оберігає наш спокій і свободу. Нехай у серцях наших вихованців завжди живе віра у добро, любов до України та вдячність її захисникам! 💙💛

1 жовтня – особливий день для нашої держави. У цей день ми відзначаємо День захисника України – свято мужності, сили та незламності духу. Це свято тих, хто обрав шлях захищати рідну землю, хто своїм прикладом дарує нам віру у мирне майбутнє.
У нашому навчальному закладі КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР було проведено виховний захід для дітей всіх вікових категорій, присвячений цьому дню. Учні ознайомилися з історією виникнення свята, дізналися про традиції вшанування козаків, героїв визвольних змагань та сучасних захисників України та Харківщини.

Вихователі із вдячністю говорили про мужність воїнів Збройних Сил України, вшановували пам’ять тих, хто віддав своє життя за незалежність та свободу нашої країни та продивились презентацію про видатних героїв Харківщини. Також учні разом з вихователями виготовили гарні листівки з українською символікою для ЗСУ.

Під час заходу школярі виготовили символічні листівки та обереги для воїнів, у які вклали частинку своєї любові та щирі побажання миру. Такі зустрічі виховують у дітей патріотизм, повагу до історії, гордість за свій народ і вдячність тим, хто сьогодні оберігає наше життя та спокій. Нехай у серцях кожного школяра живе пам’ять про героїв та віра у перемогу України! 💙💛

У сучасній школі важливо створювати умови, які сприяють не лише навчанню, а й гармонійному розвитку особистості дитини. Одним із ефективних способів є організація колективного малювання та інтелектуальних ігор. Такі заходи особливо корисні для школярів з порушеннями слуху, адже допомагають їм повніше реалізувати свій потенціал. Тому сьогодні 30 вересня 2025 року учні КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР взяли участь у заході з психосоціальної підтримки з благодійною організацією “БФ Посмішка ЮА” в рамках проєкту ” Життя без бар’єрів: допомога організаціям, громадам, людям з інвалідністю та дітям у постраждалих регіонах сходу та півночі України “.

Батьки та учні разом з працівниками фонду малювали свої мрії, писали побажання на майбутнє. Колективне малювання – мова без слів. Малювання у групі дозволяє дітям виражати свої емоції, думки та фантазії навіть без використання слів. Для дітей з вадами слуху це стає унікальним інструментом комунікації. У спільному малюнку: формується почуття єдності та співпраці; розвивається уява та творче мислення; знижується рівень тривожності, діти відчувають підтримку однолітків; з’являється можливість проявити власні здібності, незалежно від мовних бар’єрів. Колективні творчі роботи також навчають домовлятися, планувати дії та відчувати свою значущість у команді.
Також всі присутні відгадували різноманітні вікторини, логічні змагання які не лише розвивають увагу, пам’ять та кмітливість, а й формують вміння працювати у групі. Для дітей з порушеннями слуху такі ігри є безцінними, адже: допомагають відчути себе рівноправними учасниками; стимулюють використання жестової мови, міміки та зорового контакту; розширюють словниковий запас і загальний кругозір; виховують наполегливість і вміння досягати мети. Ігри з правилами навчають дотримуватися певних норм, що дуже важливо для соціалізації. Поєднання творчих ігор та малювання допомагає школярам із вадами слуху: краще інтегруватися у колектив; розвивати невербальне та візуальне мислення; відчувати впевненість у власних можливостях; налагоджувати дружні стосунки з однолітками свого навчального закладу.

Таким чином, заходи з колективного малювання та інтелектуальних ігор стали не лише розвагою, а й важливим інструментом виховання, розвитку комунікації та формування позитивного ставлення до навчання і життя. Велика подяка організації і всім працівникам БО ” БФ Посмішка ЮА” за цікаві завдання, творчий розвиток і цікаво проведений час. З нетерпінням чекаємо наступних зустрічей.

29 вересня 2025 року для учнів старших і середніх класів КЗ “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР відбувся виховний захід на тему: ” Трагедія Бабиного Яра – біль нашої пам’яті “. Захід був присвячений вшануванню пам’яті тисяч невинних людей, які загинули в роки Другої світової війни. Учні дізналися про страшні події 29–30 вересня 1941 року, коли у київському урочищі Бабин Яр було розстріляно понад 33 тисячі євреїв. Загалом упродовж двох років у цьому трагічному місці було вбито понад 100 тисяч людей різних національностей. Під час заходу школяри слухали історичні факти, ділилися власними думками про значення миру, толерантності та людяності у нашому житті. Хвилиною мовчання вшанували пам’ять усіх загиблих.

Вихователі створили яскраву презентацію про ці страшні та сумні для історії України події,разом з учнями розгадували філворди, сканворди та ребуси після опрацювання презентації. Учні дізнались імена видатних українських діячів літератури та мистецтва які загинули в Бабиному Яру, та які памятки архітектури були створені на їх честь. Цей урок історії став для дітей нагадуванням про те, що подібні трагедії ніколи не повинні повторитися. Ми маємо зберігати пам’ять, адже вона є запорукою нашої свободи. Бабин Яр – це символ скорботи, але й водночас застереження для майбутніх поколінь. Пам’ять про трагедію вчить нас цінувати життя, поважати гідність кожної людини та боротися за мир.