8 січня 2025 року учні Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради прийняли участь у кулінарному майстер-класі в просторі організації Грін-Ландія. Це був дуже цікавий та смачний майстер-клас від психолога, коуча, яка має великий досвід роботи з особливими дітьми. Учні дізнались секрети виготовлення імбирних пряників, власноруч зробили цукрову глазурь та прикрасили пряники за бажанням солодкими посипками.

Поки учні готували яскраву цукрову глазурь вони дізнались всю історію виникнення цієї солодкої випічки. На Русі медові пряники робили з житнього борошна, додаючи в нього сік лісових ягід. У країнах Центральної Європи випічку щедро приправляли запашним перцем і корицею. Імбир ж, дійсно, найбільше прижився у Британії. За легендою першим додавати імбир в випічку став якоюсь монах по імені Патрік. Спеції в монастир потрапили після одного з хрестових походів. Настоятель монастиря та інші служителі по достоїнству оцінили ласощі. І воно швидко поширилося серед інших монастирів. А, з часом, рецепт потрапив і на кухні мирян.

Під час 13-го століття, німецькі емігранти привезли імбирні пряники до Швеції. У 15 столітті в Німеччині, гільдії пряників контролювали їхнє виробництво. Ранні посилання в 1444 році від Ведстентського абатства показали, як шведські черниці пекли пряники, щоб полегшити розлад травлення. Також був звичай випікати білі булочки і фарбувати їх для віконних прикрас. Перша задокументована торгівля імбирних пряників датується 17 століттям у монастирях, аптеках та на площі ринків фермерів, де вони і були продані. У Середньовічній Англії вважалося, що пряники мають лікувальні властивості. Сто років по тому містечко Ринок Дрейтон в Шропширі Сполученого Королівства стало відомим завдяки своїм пряникам та привітним прийомам, які завжди були з гордістю продемонстровані. Перша письмова згадка про випічки пряників в місті датується 1793 роком; однак, це було, мабуть, раніше, оскільки, центральні підприємства були забезпечені імбиром від 1640 року. “Імбирний пряник” став широко доступним і розповсюдженим у 18 столітті. Всі присутні з захопленням дізнались історію виникнення цього смачного солодкого пряника та були здивовані, який імбир має лікувальні властивості і навіть вважався антибіотиком у середньовіччі.

Кожен з учнів мав фігурний медово-імбирний пряник, власноруч зроблену різнокольорову глазурь для художнього розпису виробу. Батьки з радістю доєднались до виготовлення смачних та кольорових ласощів. Всі присутні зробили свої неповторні смачні та яскраві витвори мистецтва. Майстер-клас проходив у теплій родинній атмосфері. Учні познайомились з видом творчості – виготовлення пряників та його історією. Розвинули творчу уяву, фантазію, творчий потенціал. Навчились прикрашати силует пряника, використовуючи елементи орнаментального розпису: лінії, точки, кружечки, завитки. Виховували інтерес до декоративної роботи.

Безмежно дякуємо ГО Грін-Ландія за цікавий і корисний майстер-клас, за смачний і теплий прийом, особливу увагу до наших учнів та залучення їх батьків. Наші зустрічі завжди теплі, цікаві і надихають нас на витвори мистецтва за допомогою Ваших професіональних наставників. З нетерпінням очікуємо нових зустрічей.

 

 

Підійшов до завершення яскравий і цікавий, з новими техніками, роботи тиждень педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради.
Вчителем-логопедом було проведено відкрите заняття з лексичної теми: “Транспорт”, метою якого було уточнити знання дітей про пасажирський, вантажний та інші види транспорту. Систематизувати всі нові знання дітям допомогли артикуляційні вправи, пальчикова гімнастика. Користь пальчикової гімнастики-це сприяння зміцненню м’язів рук, розвиток мовлення та вдосконалення дрібної моторики, також це прискорює розвиток мовлення та інші психічні процеси.
Вихователь провів відкрите заняття з малювання для дітей з порушеннями слуху де кожен з присутніх намалював казковий зимовий ліс. Вихователь продемонстрував на відео техніку малювання дерев та ялинок. Малювання сприяє розвитку мозку дитини; підвищує здатність дитини зосереджуватися і фокусувати увагу, розвиває в неї спритність рук, координацію рухів кистей і пальців, допомагає дитині долати стрес. По закінченню заняття кожен продемонстрував свій особливий чарівний ліс, який в кожного був казковим і неповторним.
Тиждень педагогічної майстерності педагогів дошкільної освіти пройшов на високому рівні. Відвідування відкритих занять колег сприяє: підвищенню ефективності педагогічного впливу в процесі розвитку мовлення і профілактики мовленнєвих порушень у дошкільників; ознайомленню вихователів з основними етапами корекційної роботи. Кожен вихователь продемонстрував свої творчі здобутки, власну неповторну методику роботи з впровадженням нових нетрадиційних технік роботи з дітьми дошкільного віку. В цілому обмін досвідом дуже корисний і просто необхідний для роботи працівників освіти , що сприяє удосконаленню практичних навиків професійної діяльності і підвищенню творчої активності педагогів.

 

 

 

 

24 січня 2025 року для учнів середніх класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР разом з Дитяча точка СПІЛЬНО/UNICEF була проведена офлайн зустріч з директором “Музею дитинства” істориком, колекціонером і професійним гідом – Валерієм Лейко. Він ознайомив дітей з експонатами музею – старовинними іграшками, іграми, а сьогодні діти знайомились ще з роботою мікроскопа та каміннями, мінералами і історією їх виникнення. Мінерали і гірські породи, корисні копалини викликали неймовірну зацікавленість всіх присутніх школярів.

На сьогоднішній зустрічі учні середніх класів навчання поглибили поняття: мінерали і гірські породи, корисні копалини , з’ясували, що таке мінерали і гірські породи, з яких складається  земна кора. Навчились розрізняти магматичні, осадові та метаморфічні гірські породи за зовнішніми ознаками, ознайомились з видами  корисних  копалин. Тема зустрічі була дуже цікавою , що допомагає виховувати почуття дбайливого ставлення до природних ресурсів  нашої планети.

За допомогою цікавого обладнання: мікроскопу, колекції мінералів і гірських порід, справжніх видів старовинного порцелянового посуду та багатовікових мушлей з самого дна океану всі присутні мали змогу відчути себе справжніми археологами. Кожний експонат колекції мав неймовірну історію виникнення, діти мали змогу роздивитись та побачити на молекулярному рівні склад кожного каменю, мінерала та навіть роздивитись роботу справжнього годинника і навіть побачити пікселі екрану своїх мобільних телефоні.
Дуже дякуємо організаторам заходу за яскраві емоції, як завжди нові знання, захопливі пригоди у країну досліджень і несподівані відкриття. Дитяча точка СПІЛЬНО/UNICEF – нові враження та захоплюючи пригоди дітей та батьків, разом з новим досвідом і важливими знаннями, з нетерпінням чекаємо на наступну зустріч.

Інструктор з фізичної культури Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради 5 лютого 2025 року провів для учнів 5-12 класів спортивний захід «Крокуємо разом». Діти разом з вчителем здійснили віртуальну подорож до “Лабіринту здоров’я”. Проходячи завдання чарівної мапи лабіринту захід проходив цікаво для учнів. Вийшов яскравий симбіоз спорту та інтелектуального мислення з використанням сучасних методик взаємодії з аудиторією в форматі онлайн навчання.

Регулярні заняття спорту допомогають не тільки покращити фізичний стан дитини, але й допомогти при лікування захворювань. Займаючись спотом, у дітей покращується зір, імунітет, зміцнюється сон, стимулюється робота серця, вдосконалюється опорна-рухова система та зміцнюється вестибулярний апарат. Метою занять є формувати навички здорового способу життя; розвивати рухову активність, швидкість, спритність та кмітливість; виховувати почуття дружби, взаємовиручки, колективізму, створювати радісний настрій у дітей.

Продовжується тиждень педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради. 5 лютого 2025 року відбулись відкриті заняття з подорожжю до Математичної країни, де Снігова Королева наказала Сніговику привезти гарні крижинки, щоб прикрасити Льодовий Палац, а діти допомагали Сніговику збирати крижинки, виконуючи завдання. Наприкінці заняття діти подарували Сніговій Королеві Веселку.
Також було проведене фронтальне заняття пластилінографії на тему:« Зимовий пейзаж ». Це друге в дошкільних групах відкрите заняття суть якого полягає в створенні пластиліном ліпних картин на будь – якій основі, завдяки якій зображення виходять більш – менш опуклі, об’ємні і на горизонтальній поверхні. Малята зробили об’ємні ялиночки, присипані пухнастим білим снігом. У житті кожної дитини творчість є незамінним та необхідним компонентом для її повноцінного розвитку. Заняття з пластилінографії є одним з важливих засобів всебічного розвитку дошкільників.

Триває тиждень педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради. 4 лютого 2025 року відбулись відкриті заняття для дітей з порушенням слуху. Вчитель-дефектолог занурила дітлахів в яскравий світ з ЛЕГО. За допомогою конструктора ЛЕГО малята повторили вивчені пори року, згадали рахування та склали з конструктора чарівну квітку для своєї матусі.
Вихователь групи закріпила з дітьми ознаки зими. Заняття проходило із залученням батьків, які допомагали виготовити чарівні поробки. Завдяки нетрадиційним технікам зображувальної діяльності діти засвоїли різні варіанти відтворення технічних прийомів, що сприяє їх творчому розвитку, а завдяки допомоги батьків малеча відчуває підтримку та впевненість, задля стабілізації їх психо-емоційного стану.

“Трускавець – 2025”

3 Лютого, 2025 by admin

Адміністрація Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради – директор Олена Мірошник та заступник директора з навчальної роботи Сергій Корсун взяли участь в освітянському Форумі “Трускавець – 2025”, який проведений з 27 січня по 1 лютого 2025 року. В рамках якого обговорювалися питання «Впровадження нових освітніх технологій на базі застосунків ШІ в школах України та установах Європи. Співпраця ВГУ («Відроджені Гімназії України») з Асоціацією ESHA». Форум проходить одразу в трьох містах: Львові, Трускавці та Славсько. Учасниками тринадцятого зимового Форуму є керівники ліцеїв і гімназій з більшості областей України і Києва. Організатором виступає Асоціація керівників закладів освіти «Відроджені Гімназії України» під керівництвом Ярослава Турянського.
В рамках Форуму учасники ознайомилися з інноваційними методами роботи чотирьох шкіл Славської громади та з роботою трьох гімназій та шкіл Львова.

Такі заходи – це завжди про зростання!

У рамках проведення тижня педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради 3 лютого 2025 року були проведені декілька цікавих занять для дітей. Вихованці знайомились з професією кухаря та мандрувала у світі кулінарії, а потім “готували” смачну піцу, ознайомились з цікавою презентацією і спробували себе у ролі шеф-кухарів. Кожна дитина власноруч зібрала яскраву і неповторну поробку піци з власним наповненням, за що вчитель-логопед кожній дитині присвоїв медаль маленького Майстер-шефа. Діти логопедичної групи з логопедом допомагали котику Мурчику знайомитися з предметами меблювання оселі, складали речення та грали з котиком в дидактичні ігри: “Схованка”, “Тіні”, робили веселу руханку з Коко.
Наступним відкритим заняттям було малювання трафаретами, діти дивились захоплюючу презентацію, де були головними героями зимової казки і допомагали маленькому зайчику сховатись у зимовому лісі від злих і голодних хижаків.

У рамках проведення тижня педагогічної майстерності педагогів дошкільних груп Комунального закладу “Харківська спеціальна школа № 5” Харківської обласної ради 3 лютого 2025 року були проведені декілька цікавих занять для дітей. Вихованці знайомились з професією кухаря та мандрувала у світі кулінарії, а потім “готували” смачну піцу, ознайомились з цікавою презентацією і спробували себе у ролі шеф-кухарів. Кожна дитина власноруч зібрала яскраву і неповторну поробку піци з власним наповненням, за що вчитель-логопед кожній дитині присвоїв медаль маленького Майстер-шефа. Діти логопедичної групи з логопедом допомагали котику Мурчику знайомитися з предметами меблювання оселі, складали речення та грали з котиком в дидактичні ігри: “Схованка”, “Тіні”, робили веселу руханку з Коко.

Наступним відкритим заняттям було малювання трафаретами, діти дивились захоплюючу презентацію, де були головними героями зимової казки і допомагали маленькому зайчику сховатись у зимовому лісі від злих і голодних хижаків.

31 січня 2025 року представники Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР взяли участь у зустрічі з австралійською студентською молоддю, що відбулась онлайн, на платформі Zoom. Зустріч проводилась у рамках Міжнародного проєкту “Школа миру” та “Юний миротворець” виключно на англійській мові. Представниками від закладу освіти був вчитель та голова учнівського самоврядування. Організаторами зустрічі виступила дирекція молодіжних програм Міжнародної асоціації миротворців ООН AISP/SPIA, ГО “Об’єднання миротворців ООН”.
На заході були обговорені важливі питання, такі як, проблеми проведення навчання в українських школах під час війни, шляхи подолання і находження виходів для безперервного отримання українськими школярами середньої освіти. Учні мали змогу обмінюватись досвідом, поспілкуватись та підтримати один одного. У ході культурного обміну, в дружньому колі проходило знайомство із представниками австралійського студентства. Школярі поділились думками, окреслили контури майбутньої співпраці в ім’я миру та творення. Особливу увагу приділили умовам, в яких живуть та навчаються діти Харкова та Харківського регіону, інших населених пунктів України, особливо тих, що находяться в зоні ведення бойових дій. Розповіли про те, що навіть в умовах прифронтового міста, Харків є освітнім центром, головним надбанням якого є люди, їхні ідеї та напрацювання.