05.02.2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР був проведений майстер-клас ” Квітка для мами “. Діти робили ярку яскраву поробку для своїх матусь до свята Міжнародного жіночого дня 8 березня. Метою майстер-класу : ознайомити дітей зі святом 8 березня, виявити вміння дітей в оформленні квітки для мами; розвивати увагу, пам’ять та збагачувати словниковий запас та логічне мислення учнів; виховувати любов, почуття глибокої поваги і шани до матерів, сестер, взагалі жінок. Кожна поробка вийшла неповторна та чарівна з любов’ю до найдорожчої людини в світі.

05.02.2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР був проведений майстер-клас ” Квітка для мами”. Діти робили ярку яскраву поробку для своїх матусь до свята Міжнародного жіночого дня 8 березня.
Метою майстер-класу : ознайомлення дітей зі святом 8 березня, виявити вміння дітей в оформленні квітки для мами; розвивати увагу, пам’ять та збагачувати словниковий запас та логічне мислення учнів; виховувати любов, почуття глибокої поваги і шани до матерів, сестер, взагалі жінок. Кожна поробка вийшла неповторна та чарівна з любов’ю до найдорожчої людини в світі.

 

2 березня 2025 року учні Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради взяли участь у “Святі проводів Масляної” в одному з найбільших торгово-розважальних центрів Харкова “ТРЦ Nikolsky”. Дорослі та маленькі відвідувачі свята були активними учасниками яскравої анімаційно-розважальна програми з елементами народних традицій проводів солодкого свята Масляної, частували солодкі та солоні різнокольорові млинці. Також діти приймали участь у майстер-класі з виготовленні ляльки мотанки і власноруч спробували роботу з полімерною глиною. Всі присутні отримали масу позитивних емоцій, нових гастрономічних смаків на дегустації різнобарвними млинцями з смачними начинками.

Дуже дякуємо організаторам свята торгово-розважального центру Харкова “ТРЦ Nikolsky” за яскраві емоції, веселі конкурси, цікаві майстер-класи та незабутні враження подаровані Вами для дітей і дорослих. Зустрічі “ТРЦ Nikolsky”- це завжди піднесений настрій, багато дитячого сміху, задоволені та щасливі батьки та безкінечно щасливі діти💛💙

28 лютого 2025 року для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР разом з Дитяча точка СПІЛЬНО/UNICEF була проведена офлайн зустріч з директором “Музею дитинства” істориком, колекціонером і професійним гідом – Валерієм Лейко. Темою зустрічі було ознайомлення з різними колекційними експонатами Музею дитинства від поштових марок до пісочних картин минулого століття та цікавих нетрадиційних технік малювання. Учні із великим захопленням приймали участь в інтерактивній лекції Валерія, роздивлялись всі експонати, стародавні поштові марки та спробували себе в нетрадиційних техніках малювання.

Велика подяка організаторам заходу Дитяча точка СПІЛЬНО/UNICEF за гарний настрій, нові знання з історії та навичок сучасного мистецтва. Кожна зустріч з Валерієм Лейко це неповторні емоції, відкриття в сферах знайомих нам предметів і їх неочікуваного використання.

«Мистецтво й майстерність навчання і виховання
полягає в тому,
щоб розкривати сили й можливості кожної дити­ни…
А це означає, що в навчанні має бути індивідуалізація —
у змісті розумової пра­ці, і в характері завдань, і в часі»
В. Сухомлинський

26.02.2025 року для учнів середніх класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР був проведений народознавчий майстер-клас « Марена та символ сонця”. Школярі дізнались історію походження символів води та палаючого сонця, власноруч з ниток для пряжі зробили неповторні та яскраві витвори мистецтва. Також разом із символом сонця кожен присутній на заході зробив символ води народного свята Івана Купала – Марену. Діти дізнались всю історію походження народного свята, яке кожного року відзначається в Україні.

Івана Купала — це день літнього сонцевороту – одне з найдавніших свят нашого народу. Символізує він єднання сонця і води, і головними його атрибутами є купальне дерево і опудало Марени. Купальне дерево дівчата прикрашають квітами, ягодами, стрічками і водять навколо нього хороводи. В інших селищах замість дерева роблять солом’яне опудало – Марену. Одягають у жіночу сорочку, прикрашають. Після всіх веселощів і танців Марену кидають у воду. Якщо Марена – символ води, то палаюче колесо – символ сонця.

Свято це, за стародавніми віруваннями, символізує єднання води і вогню, що дає початок життю і розквіту природи. До вечірньої зорі розкладають вогонь. Через нього стрибають пари дівчат та хлопців. Вдалий стрибок обіцяє міцний шлюб, зцілення від усіх хвороб та злих чар.

Як народне свято, день Івана Купала відбувається з багатьма своєрідними обрядами та піснями. З далекої давнини збереглися в українського народу ці купальські звичаї.

 

24.02.2025 року для учнів середніх класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5″ ХОР був проведений виховний захід до третьої річниці повномасштабного вторгнення ” Три роки стійкості “. Учні були ознайомлені з презентацією щодо пам’ятної дати, ознайомились з історичними фактами, розгадали філворди, ребуси, та вшанували пам’ять полеглих героїв хвилиною мовчання. Мета заходу – прослідкувати хронологію подій війни в Україні, виховання в здобувачів освіти почуття патріотизму, гордості за своїх мужніх співвітчизників, актуалізувати знання щодо безпеки власного життя під час загроз обстрілу, хімічних атак, формування почуття відповідальності за свої дії під час повітряних тривог.

Діти були ознайомлені з найважливішими подіями 24 лютого 2022 року; розвивали увагу, пам’ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; усвідомлювати єдність власної долі з долею Батьківщини. Викликавши у дітей високе почуття патріотизму, дати відчути їм, що герої живуть поряд, серед нас, що мирним дням ми зобов’язані тим, хто захищає Батьківщину. Що найбільш священна пам’ять – це пам’ять серця. Всі присутні на заході виконали гімн України жестовою мовою.

22 лютого 2025 року учні Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради прийняли участь у художньому майстер-класі в просторі організації Грін-Ландія. Фантазії тем наших майстер-класів не мають меж: сьогодні ми вчились малювати зі справжнім художником акриловими фарбами. Темою зустрічі було малювання свого бачення світу. Кожен учень малював свої мрії та світобачення.

Малювання — це чарівний світ, у якому діти можуть висловити свої думки, почуття та фантазію на папері. Це мистецтво, яке не тільки захоплює, але й відіграє важливу роль у розвитку маленьких особистостей. Малювання сприяє розвитку моторики рук. Коли дитина тримає олівець або пензлик і намагається передати свої думки на папері, вона розвиває координацію рухів та покращує дрібну моторику. Такий навик стане в пригоді дітям в майбутньому. Малювання розвиває уяву і креативність. Діти створюють свої світи, персонажів і історії. Вони вчяться мислити творчо. Малюнки стають чудовим способом для дітей висловити свої ідеї, навіть якщо вони ще не вміють добре говорити.

І, нарешті, малювання формує здорову самооцінку. Художник зробив презентацію кожного малюнка і автора окремо всім присутнім. Учні бачили результат своїх зусиль — цікавий і красивий малюнок, їх впевненість у собі також зростає, коли вони радіють реакції присутніх дітей і дорослих їх витвору мистецтва. Всі присутні на заході отримали велику гарну роботу яку писали власноруч за допомогою підказок професійного художника.

Тому ми підтримуємо і надихаємо наших маленьких художників. Заохочуємо їх у бажанні розкрити свій творчий потенціал.
Велика подяка проекту ГО Грін-Ландія за цікавий захід, розвиток наших учнів, теплу дружню атмосферу з чаюванням і родинним затишком. Дякуємо за залучення батьків і вчителів до процесу художнього розпису, навчання технікам малювання і розпису акриловими фарбами.

 

21 лютого 2025 року для учнів середніх класів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” ХОР була проведена офлайн зустріч “Каністерапія”.Каністерапія – метод лікування та реабілітації людей з використанням спеціально підготовлених собак, що практикується у світі десь з другої половини 20 століття. Досить новий вид зоотерапії для України, що поширюється поки точково і часто – завдяки ентузіастам, які цей метод упроваджують. У дітей каністерапія найбільш часто використовується в логопедії, реабілітації слуху, а також для дітей з порушенням інтелектуального розвитку.

Головною метою «каністерапії», методу, що у буквальному перекладі означає «лікування за допомогою собаки» є підвищення ефективності розвитку особистості, її навчання та, за необхідності, реабілітації. Головним елементом та помічником
у цьому процесі виступає спеціально відібрана та навчена собака. Розробка плану допомоги та весь процес взаємодії керується кваліфікованим каністерапевтом. Цей напрямок є окремим випадком відомої «анималтерапії», тобто лікування за допомогою тварин.

Діти з великим задоволенням дивились на те як кінолог спочатку віддає команди тварині за собачі ласощі, а потім кожен з присутніх учнів сам був господарем та майже професійним дресирувальником собак. Тварина на ім’я Петра є собакою компаньйоном, яка має багаторічний досвід роботи з дітьми. Кінолог продемонструвала учням як тварина виконує одну команду за одне заохочення собачими ласощами. Діти різної вікової категорії від дошкільного до середнього та старшого шкільного віку прийняли участь кожен в дресируванні Петри, та спостерігали як вона шукала заховані учнями іграшки, які є робочими кожен день для цієї тварини.

В цілому захід пройшов у теплій дружній атмосфері: всі діти сміялись, були раді бачити один одного та безмежно раділи спілкуванню з твариною. Навіть батьки наших учнів з задоволенням прийняли учать у каністерапії. Безмежно дякуємо організаторам заходу Дитяча точка СПІЛЬНО/UNICEF(станція метро Перемога) за посмішки, гарний настрій, незабутні емоції та терапевтичний ефект для учнів нашого закладу освіти.

21 лютого у Комунальному закладі відзначали Міжнародний день рідної мови.

Учні молодших, середніх та старших класів поринули у світ слова, досліджуючи його силу та значення. Під час єдиного уроку діти пригадали історію виникнення цього свята та його важливість у збереженні культурної спадщини, усвідомили, що мова кожного народу – безцінний скарб.

Учні обговорили поняття суржику, переконалися у необхідності вдосконалення знань рідної мови, виконали цікаві вправи на чистоту мовлення. Виконуючи інтерактивні завдання, діти збагачували словниковий запас та тренували культуру мовлення. Наприкінці заходу добирали епітети до слова “мова”, використовуючи не лише усне мовлення, а й жестову мову, вихованці переконалися, що існує дуже багато образних слів, які характеризують нашу прекрасну рідну українську мову. Мова – це не просто засіб спілкування, а наш культурний код, наша ідентичність!
Дякуємо всім учасникам за активність та любов до українського слова!

Протягом лютого 2025 року у Харківській спеціальній школі №5 було проведено тренінги та заходи на тему “Безпечний Інтернет та соціальні мережі», метою яких стало розширення й поглиблення знань про безпечний Інтернет та соціальні мережі. Подібні заходи сприяють обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивують поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивають уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, сприяють етичному спілкування між однолітками, дорослими, молодшими друзями.

Ми живемо в епоху інформаційних технологій. Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Постійне нагадування правил користування, етику спілкування, алгоритму розпізнавання матеріалу сумнівного характеру – все це сприяє формуванню правильного ставлення до Інтернет середовища та поведінки в ньому.

Метою заходів сформувати алгоритм дій в разі випадків агресивної поведінки в мережі інших користувачів; пам’ятати про заходи безпеки у спілкуванні з людиною, яку ви не бачите; усвідомлювати, що віртуальні шахраї дуже гарні психологи: представляючись одним з ваших давніх знайомих, вони дізнаються від вас конфіденційну інформацію, як, наприклад, коли у вас вдома нікого немає, з ким ви проживаєте, ваш майновий стан і т. д.

Ще однією популярною небезпекою є розповсюджування файлів у соціальних мережах. Часто користувачі спочатку запускають файл, а вже потім розуміють, що зробили помилку. Головне в такій ситуації не поспішати. Здобувачі освіти мали можливість виконувати інтерактивні вправи, закріпити набуті знання, чітко усвідомити, в жодному разі не поспішати відкривати і запускати на ПК те, що пропонують.