Останні теплі дні жовтня 2024 учні Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради взяли участь в інклюзивному благодійному заході-майстер-класі з приготування грузинської страви хачапурі. Майстер-класи з кулінарії мають низку переваг над класичним форматом освіти в контексті практичних навичок, творчих здібностей та особистого зростання. Опанування кулінарії з ранніх років сприяє отриманню практичних навичок, які будуть корисними не лише на кухні, але й у повсякденному житті, зокрема: моторні навички, математичні навички, наукові знання, соціальні навички, креативність, здорові звички. Кулінарний майстер-клас дав унікальну можливість отримати нові знання, дізнатися про кулінарні традиції різних культур, зокрема Грузії та її національної кухні. Діти провели час весело та з користю, розвинули креативність та співпрацю в команді.

Велика подяка за запрошення Харків Фонд 1654, неймовірні емоції наших дітей, нові блюда та знання в сфері ресторанної справи.

Ця осінь видалась дуже яскравою для учнів Комунального закладу “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради, вихованці відвідали багато майстер-класів від кулінарних до флористичних. Школярі взяли участь в інклюзивному благодійному заході-майстер-класі з флористики “Чарівний осінній букет”. Кожен з учасників власноруч збирав свою неповторну квіткову композицію, яка мала каркас у вигляді тикви. Природа з глибокої давнини була стимулом для творчості. Флористика – один із сучасних напрямів декоративно-ужиткового мистецтва, який так тісно пов’язаний зі світом природи. На занятті в процесі виготовлення композиції учні ознайомились з основами флористики, композиції та сучасних технік декоративно-ужиткового мистецтва. Вихованці розвивали просторову уяву, відчуття кольору, естетичний смак, фантазію та креативність. Кожен букет мав неповторний колорит, розкрив внутрішній світ і креативність авторів.

Велика безмежна подяка благодійний “Харків Фонд 1654” за розвинення світогляду наших вихованців, нові горизонти пізнання себе і світу, навички в сфері флористичної майстерності, посмішки та гарні емоції.

До Міжнародного дня боротьби з наркоманією, в Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради були проведені заняття з елементами тренінгу «Наркотикам – Ні» та «Чим ризикує підліток, коли починає вживати наркотики?». За час роботи діти розглянули й обговорити сутність здорового способу життя людини, проаналізували ситуацію щодо проблеми наркоманії у наш час. Метою виховного заняття є сприяння пропаганді здорового способу життя; зрощування здорового молодого покоління; пояснення дії наркотиків на організм людини.
Головні цінності суспільства – життя і здоров’я людини, які діти повинні розуміти і намагатись їх наслідувати.

25 жовтня 2024 року педагоги Комунального закладу “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради взяли участь у X Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології “Безбар’єрність в освіті осіб з особливими потребами: досвід та інновації”
Велика подяка всім за участь у конгресі, за цікаві доповіді, за впровадження новітніх ідей та рекомендації, щодо роботи з дітьми у воєнний час. Доповідачі розкрили такі актуальні теми як:
– Мірошник О.В. “Досвід роботи комунального закладу  “Харківська спеціальна школа 5″ Харківської обласної ради про особливості роботи з корекції та розвитку мовлення дітей з порушенням слуху на заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови  в умовах сучасних викликів”;
– Лаврикова Ю.С. “Розвиток творчих здібностей  учнів з порушеннями слуху під час дистанційного навчання”;
– Кравченко Н.Д. “Діяльнісний підхід на уроках “Я досліджую світ” з учнями з порушенням слуху”;
– Баул Н.А. “Психолого-педагогічний супровід дітей з порушенням слуху в умовах військового стану”;
– Єфімова Т.В. “Про особливості роботи з корекції та розвитку мовлення дітей з порушенням слуху на заняттях з розвитку слухового сприймання та формування вимови”;
– Андрєєва О.В. “Шлях до безбар’єрності”;
– Деренько Т.В. “Ефективні шляхи забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти з порушенням слуху в умовах дистанційного навчання”.
Міжнародний конгрес –  важлива подія у шкільному освітньому просторі. Вчителі з різник куточків нашої країни, працюючи у такий важкий час, вдосконалюють методи роботи, шукають шляхи подолання криз пов’язаних з дистанційним навчанням і все це для підвищення якості освіти! Важливим, також, є обмін досвідом з міжнародною вчительською спільнотою та розширення професійної компетентності.

У Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа 5” Харківської обласної ради
різновіковою дошкільною групою з порушенням слуху «Зірочки», було проведене заняття, з використанням нетрадиційних технік, відео презентації, та ознайомлення малечі з овочами і фруктами.
Граючись- навчаємось! Гра надзвичайно важлива зараз в умовах сьогодення, це природний ресурс дитини для подолання кризових ситуацій. Дітлахи познайомились із овочами, диференціювали їх в порівнянні з фруктами, “варили борщ” та пригощали їм своїх батьків!

Ми збираємо морквини.
Будуть взимку вітаміни.
Бо корисні до сніданку.
Сік, салат і запіканка!

Пригадували вимову та спосіб утворення голосних звуків. Це було легко і цікаво в ігровій формі з використанням відео- презентації. Діти вибирають навчання через гру!

25 жовтня педагоги Комунального закладу “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради долучилися до написання Всеукраїнський радіодиктант національної єдності-2024. Цьогорічний текст диктанту під назвою «Магія голосу» написала відома українська письменниця Оксана Забужко, а читав його поет та військовослужбовець 68 бригади Павло Вишебаба. Щороку тисячі людей сідають одночасно в різних куточках України й світу, щоб написати Радіодиктант національної єдності, який об’єднує людей навколо України в усьому світі.

Жовтнева педагогічна рада: Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради. Доповідач Сергій Корсун розкрив багато важливих питань, з заданої теми, таких як: критерії технологічності педагогічної технології, стратегія компенсації навчальних втрат. Запропоновано: використання інтерактивних методів навчання на уроках, підтримку емоційного благополуччя, стратегії компенсації навчальних втрат, та засоби надолуження прогалин у навчанні. Доповідач широко висвітлив кожну з актуальних тем доповіді для сьогодення шкільної роботи в офлайн-режимі, відповів на багато питань вчителів, що викликало жваву дискусію з аудиторією. Найголовніше, були визначені шляхи та методи подолання проблем, та підвищення якості освіти під час воєнного стану.

Жовтнева педагогічна рада: Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради. Доповідач Сергій Корсун розкрив багато важливих питань, з заданої теми, таких як: критерії технологічності педагогічної технології, стратегія компенсації навчальних втрат. Запропоновано: використання інтерактивних методів навчання на уроках, підтримку емоційного благополуччя, стратегії компенсації навчальних втрат, та засоби надолуження прогалин у навчанні. Доповідач широко висвітлив кожну з актуальних тем доповіді для сьогодення шкільної роботи в офлайн-режимі, відповів на багато питань вчителів, що викликало жваву дискусію з аудиторією. Найголовніше, були визначені шляхи та методи подолання проблем, та підвищення якості освіти під час воєнного стану.

23 жовтня 2024 року в Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради пройшли засідання всіх методичних об’єднань.
Тематика виступів і пропозицій кожного МО були пов’язані між собою –обговорювалися питання про актуальність теми та організацію проведення засідання жовтневої педагогічної ради, створювались «дорожні карти» з векторами підвищення якості та результативності освітньої онлайн-діяльності закладу, відбувся обмін власним досвідом з пошуку доступних та адаптованих способів набуття інноваційної компетентності учнів як складової надолуження можливих освітніх втрат під час дистанційної форми навчання – на жаль, так само в умовах воєнного стану.

23 жовтня 2024 року в Комунальному закладі “Харківська спеціальна школа №5” Харківської обласної ради пройшли засідання всіх методичних об’єднань.
Тематика виступів і пропозицій кожного МО були пов’язані між собою –обговорювалися питання про актуальність теми та організацію проведення засідання жовтневої педагогічної ради, створювались «дорожні карти» з векторами підвищення якості та результативності освітньої онлайн-діяльності закладу, відбувся обмін власним досвідом з пошуку доступних та адаптованих способів набуття інноваційної компетентності учнів як складової надолуження можливих освітніх втрат під час дистанційної форми навчання – на жаль, так само в умовах воєнного стану.