10 Листопада, 2025 by admin
06 жовтня 2025 року для учнів різних вікових категорій КЗ «Харківської спеціальної школи 5» ХОР відбувся цікавий та творчий майстер-клас із виготовлення мила ручної роботи, завдяки благодійному фонду ” Харків 1654 “. Захід став чудовою можливістю поспілкуватись дітям, та не лише розкрити творчий потенціал учнів, а й сприяв розвитку дрібної моторики, зорового сприймання та естетичного смаку. Під час заняття діти дізналися, з яких натуральних інгредієнтів виготовляють мило, як правильно поєднувати кольори, аромати та форми. Учні з великим захопленням створювали власні миловарні шедеври, за допомогою працівників БО “Харків 1654” — вони вийшли яскраві, запашні та неповторні. Використовуючи візуальні інструкції, жести та міміку, вчителі допомагали кожному учаснику зрозуміти послідовність дій. Такий підхід забезпечив доступність і комфорт для всіх дітей, незалежно від рівня слухового сприймання.
Окрім практичної частини, діти дізналися про користь натурального мила для шкіри та навколишнього середовища. А наприкінці майстер-класу кожен учень отримав можливість забрати додому власноруч виготовлений виріб — як маленький символ праці, турботи й творчості. Велика подяка працівникам БО “Харків 1654” за прекрасний корисний та творчій захід, турботу та допомогу кожному учню і час приділений навіть нашим батькам учнів. Майстер-клас викликав захоплення у всіх присутніх, а мильні шедеври були винагородою кожному за продуктивну роботу. Щиро дякуємо, з нетерпінням чекаємо нових проєктів.
7 Листопада, 2025 by admin
4 листопада 2025 року керівником гуртка КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений кулінарний майстер-клас “Рогалики”: смачно, корисно, пізнавально! Кулінарний майстер-клас для дітей з порушенням слуху був дуже цікавий та корисний. Захід став чудовою нагодою не лише навчитися готувати смачні страви, а й розвивати творчість, уважність та вміння працювати в команді. Під час майстер-класу учні ознайомилися з основами кулінарного мистецтва: дізналися, як правильно користуватися кухонним приладдям, зберігати продукти та дотримуватися правил безпеки. Використовуючи жестову мову, керівник гуртка детально пояснювала кожен етап приготування. На заході панувала доброзичлива атмосфера, наповнена ароматом свіжоспечених смаколиків і щирими усмішками.
Такі заходи мають велике значення для розвитку дітей з порушенням слуху. Вони сприяють формуванню побутових навичок, розширюють словниковий запас, вчать спілкуватися та працювати разом. А ще кулінарія допомагає розвивати дрібну моторику, що позитивно впливає на мовлення та мислення учнів.
7 Листопада, 2025 by admin
07 жовтня 2025 року для учнів КЗ «Харківської спеціальної школи 5» ХОР відбувся цікавий та творче заняття гуртка писанкарство на тему « Таємниці символів писанок ». Учні дізналися, що писанка — це не просто розписане яйце, а давній оберіг, символ життя, добра і весняного відродження природи. Разом з керівником гуртка діти розглядали різні візерунки та знаки, які з давніх-давен наносили на писанки. Кожен символ має своє особливе значення: сонце — символ тепла, світла та життя; колоски — достаток і родючість; хвиля або вода — очищення і безкінечність життя; квітка — краса, молодість, любов; пташка — добро, надія і зв’язок між небом та землею; хрест або зірка — захист і духовна сила.
Під час заняття гуртка учні розгадували кросворди, обирали кольори та орнаменти, що передають їхній настрій і побажання близьким для виготовлення майбутніх великодніх писанок. Керівник гуртка пояснила, що кожна писанка — це мовчазне послання, у якому зашифровані щирі думки та побажання добра.
6 Листопада, 2025 by admin
06 листопада 2025 року керівником гуртка “Модельно-хореографічної студії” КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений флешмоб під назвою “Танці татанці”. Учні та вихователі жваво приймали участь з великим задоволенням повторюючи хореографічні рухи за вчителем, адже танець — це мова тіла, емоцій і душі. Для дітей з порушенням слуху він має особливе значення, бо допомагає відчути світ через рух, ритм і взаємодію з іншими. Навіть не чуючи музику, діти чудово сприймали її через вібрації, рухи, світло чи зорові сигнали. Під час флешмобу учні навчались передавати свої почуття пластикою, жестами, виразом обличчя. Танці стали для них способом самовираження, спілкування без слів і водночас — джерелом радості. Хореографія розвиває: координацію, увагу, пам’ять і просторове мислення; відчуття ритму та гармонії; упевненість у собі, дисципліну й командну взаємодію. Танець допомагає кожній дитині відчути себе частиною колективу, повірити у власні можливості та подолати невпевненість. Кожен рух, кожен крок — це крок до саморозвитку, свободи й творчості.
Гурток хореографії у закладі освіти — це не просто заняття. Це простір гармонії, натхнення і радості, де діти з порушенням слуху вчаться говорити з світом мовою серця.
6 Листопада, 2025 by admin
06 листопада 2025 року керівником гуртка “Модельно-хореографічної студії” КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений флешмоб під назвою “Танці татанці”. Учні та вихователі жваво приймали участь з великим задоволенням повторюючи хореографічні рухи за вчителем, адже танець — це мова тіла, емоцій і душі. Для дітей з порушенням слуху він має особливе значення, бо допомагає відчути світ через рух, ритм і взаємодію з іншими. Навіть не чуючи музику, діти чудово сприймали її через вібрації, рухи, світло чи зорові сигнали. Під час флешмобу учні навчались передавати свої почуття пластикою, жестами, виразом обличчя. Танці стали для них способом самовираження, спілкування без слів і водночас — джерелом радості. Хореографія розвиває: координацію, увагу, пам’ять і просторове мислення; відчуття ритму та гармонії; упевненість у собі, дисципліну й командну взаємодію. Танець допомагає кожній дитині відчути себе частиною колективу, повірити у власні можливості та подолати невпевненість. Кожен рух, кожен крок — це крок до саморозвитку, свободи й творчості.
Гурток хореографії у закладі освіти — це не просто заняття. Це простір гармонії, натхнення і радості, де діти з порушенням слуху вчаться говорити з світом мовою серця.
6 Листопада, 2025 by admin
06 листопада 2025 року у КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений відкритий урок, присвячений Міжнародному дню боротьби з насильством та булінгом, представниками ювенальної поліції України. Метою заходу було привернути увагу учнів до проблеми насильства серед дітей, навчити розпізнавати прояви булінгу та правильно реагувати на них. Під час заняття учні переглянули пізнавальні відео, реальні життєві ситуації, визначили види булінгу — фізичний, психологічний, економічний, кібербулінг. Разом з представниками ювенальної поліції учні з’ясували, як діяти у випадках цькування та до кого можна звернутися по допомогу. У дружній атмосфері школярі створювали “дерево добрих слів”, висловлювали думки про те, як зробити навчальний простір безпечним за допомогою підтримки та поваги. Такі заняття допомагають виховувати толерантність, емпатію та взаєморозуміння між учнями. У нашому закладі освіти ми впевнені: булінгу не місце в шкільному просторі! Разом — за безпечне, дружнє та щасливе дитинство!
5 Листопада, 2025 by admin
05 листопада 2025 року в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа 5» Харківської обласної ради було проведено майстер-клас “Мотанка-долюшка – оберіг нашої душі” керівником гуртка. Діти разом з вихователями під пильним керівництвом керівника гуртка активно приймали часть у виготовленні українського народного оберегу. Українська народна лялька-мотанка — це не просто іграшка, а символ добра, любові та захисту. Вона з’явилася багато століть тому, коли люди вірили, що власноруч зроблений оберіг може захищати родину, приносити щастя та гарну долю.
Мотанка-долюшка — особлива лялька, яку створюють, щоб “замотати” у неї найкращі побажання. Вона символізує добру долю, мрії, надії та віру в краще. Кожна дитина або дорослий, хто виготовляє таку ляльку, вкладає у неї частинку свого серця, добрі думки та любов. Під час виготовлення мотанки не використовують голку чи ножиці — тканину рвуть руками, щоб не “порізати” долю. Кожна деталь має значення: червона нитка — символ життя й енергії; біла тканина — чистоти й добра; стрічки та намисто — радості й краси; хрест на обличчі — знак гармонії світу. У школі створення мотанки-долюшки — це не лише творча робота, а й урок духовності. Діти вчаться шанувати українські традиції, розвивають терпіння, увагу та дрібну моторику, а ще — вчаться робити добро власними руками. Нехай кожна мотанка-долюшка, зроблена дитячими руками, принесе своєму творцеві удачу, мир у серці й гармонію в душі. Бо, як кажуть у народі, «Добра мотанка – щаслива доля»!
4 Листопада, 2025 by admin
4 листопада 2025 року в рамках Тижня педагогічної майстерності у КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений майстер-клас “Сонях” методом петриківського розпису. Керівник гуртка ознайомила дітей з цікавою презентацією про історію виникнення та українські народні традиції які пов’язані саме з цим видом розпису. Після перегляду презентації учні розгадали кросворди та всі прийняли участь у майстер-класі з малювання квітки соняха, символа української культури та незламності. Петриківський розпис – це один із найвідоміших видів українського декоративно-ужиткового мистецтва, який став справжнім символом нашої культури. Його батьківщиною є село Петриківка на Дніпропетровщині, де ще з XVIII століття майстрині прикрашали свої хати дивовижними квітами, пташками та орнаментами. Спочатку розписами оздоблювали стіни, піч, скрині, хатні речі. Згодом майстри почали малювати на папері, дереві, посуді, створюючи справжні витвори мистецтва. У розписі не використовують олівців чи шаблонів – усе малюється від руки, спеціальними пензликами з котячої шерсті або навіть пальцями. Основними мотивами є квіти, ягоди, гілочки, листя, птахи та фантазійні рослини. Кожен елемент має своє значення: квіти символізують красу та добро, птахи – щастя й волю, а зелень – життя та оновлення. Петриківський розпис відомий своєю яскравістю. Художники використовують чисті, насичені кольори: червоний, жовтий, синій, зелений, чорний. Малюнки ніби світяться зсередини, даруючи гарний настрій і тепло.
Сьогодні петриківський розпис прикрашає сувеніри, одяг, шкільні підручники, навіть вагони метро та літаки. Він продовжує жити завдяки талановитим майстрам і дітям, які з любов’ю вивчають це мистецтво.
Петриківка – це не просто малюнок. Це – частинка української душі, любов до природи, до краси, до життя.
3 Листопада, 2025 by admin
3 листопада 2025 року вихователями школи КЗ “Харківська спеціальна школа 5” ХОР був проведений Конкурс-гра “Калейдоскоп народних ремесел”. Учні згадали багато видів декоративно – ужиткового мистецтва, розгадували кросворди і сковороди, пригадували різновиди писанкарства та вишивок, а по закінченню заходу всі разом зробили яскраву сніжинку методом витискання. Декоративно-ужиткове мистецтво — це унікальна галузь творчості, що поєднує красу й користь. Це мистецтво виникло ще в давнину, коли люди прикрашали предмети побуту — посуд, одяг, житло — не лише для зручності, а й для радості очей та душі. Кожен виріб декоративно-ужиткового мистецтва — це маленький витвір, у якому відображено національні традиції, характер народу та його душевний світ. Українські майстри здавна славилися вишивкою, гончарством, різьбленням по дереву, ткацтвом, писанкарством. У кожному орнаменті — символи природи, добра, любові, сімейного затишку. Сьогодні декоративно-ужиткове мистецтво не втратило своєї цінності. Навпаки, воно допомагає дітям і дорослим розвивати творчість, відчуття прекрасного, любов до рідного краю. У шкільних гуртках учні із задоволенням виготовляють аплікації, розписують дерев’яні і глиняні вироби, створюють витинанки, ліплять із глини чи тіста. Такі заняття не лише розвивають дрібну моторику, а й виховують терпіння, посидючість, повагу до народних традицій. Кожна дитина має змогу проявити себе, відчути радість від власної творчості. Декоративно-ужиткове мистецтво — це жива ниточка, що поєднує минуле і сучасне. Через нього ми пізнаємо історію свого народу й передаємо її наступним поколінням.
3 Листопада, 2025 by admin
Жовтень місяць був насиченим для вихованців усіх дошкільних груп КЗ «Харківської спеціальної школи 5» ХОР з вивчення правил безпечного руху. Діти дивились яскраві презентації про особливості безпеки дорожнього руху, вивчали дорожні знаки та правила пересування. Вихователі заохочували дітей інтерактивними методиками через дидактичні ігри, робили малюнки та поробки з кольорового паперу, аплікації на тематику дорожньої безпеки.
Безпека дітей — один із найважливіших пріоритетів суспільства. Щодня діти є учасниками дорожнього руху — як пішоходи, пасажири чи навіть майбутні водії велосипедів. Тому формування у дошкільнят знань про правила дорожнього руху є необхідною складовою виховання та навчання у всіх дошкільних групах.