VІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка здоров’я»
18 Травня 2018
18-19 травня 2018 року Харківським національним педагогічним університетом імені Г.С.Сковороди спільно з Інститутом модернізації змісту освіти МОН України і Департаментом освіти і науки Харківської облдержадміністрації була проведена VІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка здоров’я». У цій конференції, присвяченій висвітленню теоретичних та практичних результатів досліджень щодо проблем вивчення, збереження та формування здоров’я дітей, учнівської та студентської молоді, прийняв активну участь і педагогічний колектив Комунального закладу «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради.
Серед учасників науково-практичної конференції – викладачі, студенти, аспіранти, докторанти, керівники експериментальних освітніх закладів, методисти, педагоги загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів всеукраїнського рівня. Представлені такі вищі навчальні заклади, як: Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д Ушинського, Полтавський національний педагогічний університет ім. В.Г. Короленка. національний університет «Чернігівський колегіум» ім. Т.Г. Шевченка, Чернігівський національний технологічний університет. Тема здоров’язбереження нації зібрала небайдужих науковців майже зі всієї України.
Перший день конференції, 18 травня, пройшов у ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Педагоги КЗ «ХС НВК» ХОР взяли участь у пленарних засіданнях, «круглому столі» та інших запланованих заходах за тематичними напрямами: шляхи ноосферного розвитку України та стан фізичного, психічного, духовного й соціального здоров’я дітей, підлітків та молоді; валеологічна культура як стратегія здоров’язбережувальної та екологобезпечної поведінки особистості в навколишньому середовищі; методолого-теоретичні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; фізичне виховання, фізична реабілітація та рекреація у збереженні здоров’я; біоетика і проблеми збереження здоров’я людини; методика викладання безпеки життєдіяльності, екологічних та валеологічних дисциплін; досвід діяльності шкіл, що входять до Національної мережі Шкіл сприяння здоров’ю; актуальні проблеми корекційної педагогіки та психології; медико-психолого-педагогічний супровід сучасних інклюзивних процесів у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах в умовах Нової української школи.
У другий день, 19 травня, свої гостинні двері для учасників відкрив Комунальний заклад «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради. Знайомство з нашим закладом розпочалося з презентації досвіду роботи колективу школи (модератор Кукліна Г.І., в.о. директора КЗ «ХС НВК» ХОР) і святкового концерту, підготовленого учнями і педагогами НВК. Після концерту відбулися секційні заняття, основною темою яких стали актуальні проблеми корекційної педагогіки та інклюзивної освіти, сучасні методи оздоровлення і методики навчання здоров’ю; розглянуті теоретичні і прикладні аспекти здоров’язбереження. Під час практичної частини роботи секцій педагогічним колективом навчального закладу презентовано фрагменти уроків, виховних заходів та тренінгів, які стали підтвердженням інноваційної діяльності колективу з питань ефективного створення здоров’язбережувального освітнього простору для розвитку здорової, соціально активної особистості.
Також для гостей були організовані екскурсії до шкільного музею сурдопедагогіки, кабінету слухової реабілітації та до інших приміщень НВК, що сприяють здоровому розвитку нечуючих дітей. Відвідання майстер-класів на базі нашого навчально-виховного комплексу викликало найбільшу зацікавленість гостей. Педагогами і вихованцями школи проведені: майстер-клас з вишивання стрічками (Лупандіна В.М., відмінник освіти, вчитель), майстер-клас з ткацтва (Нікітюк Г.В., керівник гуртка), майстер-клас з писанкарства (Кравченко Н.Д., керівник гуртка, вчитель), інтерактивний майстер-клас з ЛЕГО-технологій (Деренько Т.В., вчитель-дефектолог дошкільного підрозділу), інтерактивний майстер-клас із слухової реабілітації (Терехова І.Ю., відмінник освіти України, вчитель-дефектолог слухового кабінету), інтерактивна лекція+педагогічна консультація в музеї сурдопедагогіки (Когтєв А.В., відмінник освіти України, вчитель математики та української жестової мови). Наприкінці цих заходів на гостей чекали відвідини Фельдман Екопарку» і закриття конференції.
Під час підведення підсумків роботи конференції відбувся «Відкритий мікрофон «У колі друзів», під час якого учасники мали можливість поділитися враженнями від роботи конференції, висловити власне бачення спільних дій на розвиток та покращення здоров’я всіх учасників освітнього процесу на благо здорового покоління. Чимало добрих слів на свою адресу почули педагогічний і дитячий колективи КЗ «ХС НВК» ХОР. Було підкреслено, що за багато років дослідно-експериментальної діяльності НВК виконано цілу низку наукових досліджень, основна мета яких зосереджена на створенні здоров’язбережувального освітнього простору і впровадженні інноваційних педагогічних технологій навчально-виховної та оздоровчої діяльності, які б забезпечували розвиток здорової особистості в умовах загальноосвітнього навчального закладу та необхідні умови для гармонійного фізичного, психічного, духовного і соціального становлення дитини та виховання свідомого ставлення до власного здоров’я.
Педагогічний колектив нашого закладу вдячний організаторам за можливість взяти активну участь у роботі VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Педагогіка здоров’я» і за високу оцінку проведення другого дня конференції на базі КЗ «ХС НВК» ХОР.