Відповідно до статуту рівні надання освіти, для яких дітей | Комунальний заклад «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради є спеціальним закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття дошкільної, початкової, базової середньої та профільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені різними ступенями порушення слухової функції. У 2009 році відкрито дошкільні групи для дітей із порушеннями мови. |
Специфіка освітнього процесу, мова навчання | Протягом усієї історії школи велику увагу педагогічний колектив приділяв пошуку найбільш ефективних напрямків соціальної адаптації дітей з порушенням слуху у суспільстві чуючих. Досягненню цієї мети сприяє пошук, удосконалення та впровадження інтерактивних методів та інноваційних технологій, які дають можливість підвищити якість освітнього процесу.
Специфіка освітнього процесу – подолання наслідків глухоти шляхом розвитку залишкової слухової функції через:
Мовою освітнього процесу в Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради є державна мова. Навчання ведеться білінгвально: українською та українською жестовою мовами. У закладі вивчається англійська мова та американська жестова мова ASL. |
Інновації, педагогічні технології, які впроваджуються в закладі |
|
У закладі освіти організована робота гуртків | У закладі успішно функціонують 8 майстерень: «Ткацтво», «Петриківський розпис», «Гончарство», «Писанкарство», «Модельно-хореографічна студія», «Конструювання та моделювання одягу», «Художня кераміка», «Традиційна кулінарія українців». Заняття в майстернях народних ремесел ведуть високопрофесійні керівники, які розробили авторські програми. Результативністю роботи цих колективів є те, що п’ятьом з них, Міністерством освіти і науки України присвоєно звання «Зразковий художній колектив».
Гуртковою роботою охоплено 100 % дітей закладу освіти. |
Політика розвитку здоров’я-зберігаючих технологій | Заклад активно співпрацює з організаціями щодо розвитку спортивного дефлімпійського руху. На базі закладу сумісно з обласною організацією «Інваспорт» створені належні умови для заняття дітей у позаурочний час у спортивних секціях, а саме: пляжний волейбол, баскетбол, футбол, плавання, легка атлетика, шахи, спортивне орієнтування.
У рамках проекту ДЕФЛАЙФ на базі закладу започатковано і працюють інклюзивні клуби за інтересами. Результат експерименту – гольф визнано офіційним видом спорту осіб з інвалідністю по слуху на законодавчому рівні. Повштовхом проекту ДЕФЛАЙФ є створення у закладі інклюзивної секції дзюдо, на якій заняття проводяться для дітей з порушенням слуху та дітей, які не мають нозологій. |
Педагогічний склад закладу | У закладі освіти працює висококваліфікований колектив педагогічних працівників, із них: 14 – відмінників освіти України, 1 – вихователь-методист, 17 – старших учителів, 23 – спеціаліст вищої категорії, 12 – спеціалістів І категорії, 10 – спеціаліста II категорії, 10 – спеціалістів, практичний психолог, соціальний педагог, 4 – медичних працівники. |
Харчування учнів | У закладі освіти передбачено п’ятиразове вітамінізоване безкоштовне харчування. |