У Комунальному закладі «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» перша дошкільна група для дітей з порушеннями слухової функції була відкрита у 2002 році. На цей час дошкільний підрозділ налічує 6 груп: 4 групи для дітей з порушеннями слухової функції і 2 логопедичні групи.
У дошкільному підрозділі велику увагу приділяють:
- урахуванню індивідуальних особливостей дітей з різним ступенем порушення слухової функції;
- формуванню позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;
- формуванню навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаєминах, готовності співпереживати та співчувати;
- формуванню уявлень про природу, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля;
- формуванню почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвитку творчих здібностей, формуванню елементарних трудових навичок, самостійності, культури та безпеки праці;
- розвитку ініціативності, організованості в ігровій діяльності, формуванню стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;
- формуванню уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості, відношення предметів і об’єктів довколишнього світу;
- засвоєнню дитиною культури мовлення та спілкування, оволодінню мовою як засобом пізнання і способом людського спілкування;
- створенню мовленнєвого середовища для дітей з порушеннями слухової функції та соціалізації їх у середовище;
- вихованню шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, до рідної мови, національних цінностей українського народу, інших народів та націй;
- створення належних умов для розвитку творчості педагога.
У дошкільному підрозділі виховуються діти від 2 до 6 років загальною кількістю 48 вихованців.
Кількість дітей становить 6-8 осіб у групах для дітей з порушеннями слухової функції і 12 дітей у логопедичних групах, що дозволяє здійснювати індивідуальний підхід і приділяти увагу кожній дитині.
Дошкільні групи містяться в окремому блоці, з’єднаному з основним приміщенням теплим переходом. В дошкільній групі є кімната для проведення фронтальних і групових занять та ігрової діяльності, спальна кімната, роздягальня, туалетна кімната. У кожній групі проведені ремонтні роботи, встановлені металопластикові вікна. Групи обладнані новими меблями, які відповідають санітарним та віковим вимогам. У кожній групі обладнанні розвиваючі куточки. Педагоги дошкільного підрозділу піклуються про те, щоб групи були оснащені достатньою кількістю наочного, дидактичного, методичного матеріалу.
З перших років життя дуже важливо розвивати мовне дихання, злитність вимови, артикуляцію, вміння володіти мовним апаратом, тому у кожній групі є кабінет для проведення вчителем-дефектологом індивідуальної роботи з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови. Слуховий кабінет обладнаний сучасним комп’ютером з ліцензійними програмами «Світ звуків», «Видима мова». Завдяки таким програмам заняття проходять жваво і цікаво для малюків. Заняття проводяться індивідуально з кожною дитиною. Кількість занять та їх обсяг визначається з урахуванням індивідуальних особливостей дітей; враховується стан слухової функції.
Всі діти з двох років слухопротезовані сучасними індивідуальними цифровими слуховим апаратами.
Для проведення занять з фізичного виховання обладнана спеціальна мала спортивна зала з сучасним корекційним обладнанням (два сухих басейна, м’які фігури та конструкції, смуга перешкод, масажний килимок тощо).
Обов’язковим є музично-ритмічні заняття. На цих заняттях відбувається розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання, розвиток мовлення, корекція звуковимови. Такі види діяльності як слухання музики, співи, виконання танцювальних рухів сприяють естетичному розвитку наших дітей. Результати цих занять батьки бачать на святах, які постійно організовують педагоги дошкільного підрозділу (свято Золотої осені, свято Нового року, Свято Весни, Свято випускників дитячого садка).
Педагогічний колектив дошкільного підрозділу не зупиняється на досягнутому. Вчителі-дефектологи та вихователі знаходяться у постійному творчому пошуку, впроваджують у навчально-виховний процес інноваційні форми і методи, інформаційно-комунікативні технології. Педагоги дошкільного підрозділу є постійними учасниками обласного конкурсу «Кращій вихователь Харківщини» і посідають високі місця.
З 2013 року дошкільний підрозділ є активним учасником проекту «Сприяння освіті» в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти та науки України та фондом LEGO Foundation (Королівство Данія). Дошкільний підрозділ використовує у навчально-виховному процесі програму «Безмежний світ гри з ЛЕГО», у другій половині дня працює гурток з ЛЕГО-конструювання.